Czego możemy spodziewać się po kampanii w Modern Warfare II? Odpowiadają twórcy

4 minuty czytania
Komentarze

Seria Call of Duty to jedna z najbardziej zasłużonych strzelanek w historii całej branży gier. Już wkrótce bowiem w październiku zadebiutuje kolejna część cyklu zatytułowana Modern Warfare II. Jednakże już teraz wiemy, czego możemy spodziewać się po tytule, który w założeniu ma zmazać plamę na wizerunku całej serii.

Call of Duty: Modern Warfare II coraz bliżej — co zaproponuje nam gra?

Call of Duty: Modern Warfare II coraz bliżej — co zaproponuje nam gra?

Nie tak dawno w sieci pojawił się pierwszy duży zwiastun Call of Duty: Modern Warfare II. Tego samego dnia ruszył także preorder gry, która będzie dostępna w wersjach na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X|S. Sam tytuł zadebiutuje natomiast 28 października tego roku. Dla osób niezaznajomionych z tematem warto także przypomnieć, że nadchodząca produkcja będzie sequelem Modern Warfare z 2019 roku. Nowa podseria stanowi także reboot klasycznych odsłon Call of Duty sprzed kilkunastu lat.

https://twitter.com/CallofDuty/status/1534581027632455684

Jednakże najważniejszą informacją dotyczącą Modern Warfare II jest chęć powrotu twórców do korzeni cyklu. Co to oznacza w praktyce? Żeby zrozumieć cały zabieg, musimy cofnąć się zaledwie o kilka lat. To właśnie wtedy swoje premiery zaliczyły najgorzej oceniane odsłony serii w całej jej historii. Do grona „najsłabszych” Call of Duty możemy zaliczyć, chociażby Warzone, Vanguard czy też Black Ops 4. Główne zarzuty fanów cyklu dotyczących ostatnich produkcji Activision sprowadzają się przede wszystkim do spłycania kampanii dla jednego gracza.

Pierwsze odsłony Call of Duty słynęły ze wciągających i pasjonujących misji, które składały się na całą opowieść. Jednakże wraz z popularyzacją trybów wieloosobowych producenci serii zaczęli przykuwać coraz mniejszą uwagę do słynnych już kampanii. Wszystko wskazuje jednak na to, że Activision usłyszało głosy fanów. Świadczy o tym, chociażby zapowiedziane Modern Warfare II, które ma dostarczyć przebojowy, zawrotny i dobrze napisany tryb jednoosobowy. O planach twórców wypowiedział się Patrick Kelly — dyrektor kreatywny studia Infinity Ward, które należy do Activision.

Przede wszystkim misje, z których będzie składać się Modern Warfare II, w założeniu mają stawiać na jakość i doznania gracza. W związku z tym twórcy zadbali o to, żeby każde pojedyncze zadanie było odmienne. Sprawi to, że rozgrywka nie stanie się nudna. O brak nudy zadba także zmieniające się otoczenie. W trakcie kampanii będziemy walczyć zarówno w dzień jak i w nocy oraz w różnych lokacjach porozrzucanych po całym świecie. Dodatkowo w związku z fabułą poprzednika w grze nie zabraknie znanych nam postaci. W skład legendarnego już Task Force 141 wchodzą — kapitan John Price, John „Soap” MacTavish, Kyle „Gaz” Garrick, Simon „Ghost” Riley oraz Alejandro Vargas.

Dynamika, strzały i nowe rozwiązania — kampania Modern Warfare II w pigułce

Dynamika, strzały i nowe rozwiązania — kampania Modern Warfare II w pigułce

Oczywiście w Modern Warfare II nie zabraknie nowych rozwiązań. Twórcy dużą uwagę przykuwają do oprawy audiowizualnej, która ma wprowadzić rozgrywkę na zupełnie nowy poziom. Pracownicy Infinity Ward stwierdzili, że stale podnoszą sobie poprzeczkę po to, aby gameplay był jak najbardziej zróżnicowany. Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że misje mają być po prostu „trudne”. Poza tym w ręce graczy trafi także szereg nowych broni, które znacząco urozmaicą rozgrywkę.

Ważnym elementem gry będą także postaci, które mogliśmy poznać przed wieloma laty. Tak ikoniczni bohaterowie jak kapitan John Price czy John „Soap” MacTavish zdążyli już zbudować swego rodzaju „więź” z graczami, co stanowi bardzo duży atrybut dla twórców Modern Warfare II. Patrick Kelly zdradził, że fabuła nadchodzącego tytułu skupi się więc na pojedynku pomiędzy dwoma elitarnymi jednostkami bojowymi.

Co ciekawe twórcy oznajmili, że w związku z charakterystyką podserii Modern Warfare nie może w niej zabraknąć elementów kontrowersyjnych. W tym przypadku nasza uwaga została zwrócona na realny konflikt pomiędzy Rosją a Ukrainą. Wojna, która od kilku miesięcy toczy się za naszą wschodnią granicą, może więc wpłynąć na fabułę najnowszego Call of Duty.

Pomimo zahaczenia o tak poważny temat Modern Warfare II zgodnie z obietnicami twórców ma przede wszystkim sprawiać dużo radości graczom z całego świata. Rozrywka i zabawa to główne założenia Infinity Ward, które od lat produkuje gry z cyklu Call of Duty.

„Zabawa” – to bardzo subiektywne słowo, które każdy rozumie na swój sposób. Jednakże to właśnie to uczucie towarzyszyło nam w ostatnich miesiącach. Zabawę można odczuwać w wielu różnych sytuacjach i miejscach… na przykład na rollercoasterze! Wówczas częściowo czujemy się niekomfortowo, częściowo kręci nam się w żołądku, ale jest także część, która cieszy się z triumfu, jakim było pokonanie tej kolejki. To właśnie te aspekty sprawiają, że pocą nam się dłonie, a włos jeży się na głowie. Cały nasz zespół wyznaje podobne zasady.

Brian Bloom główny scenarzysta Call of Duty: Modern Warfare II

Źródło: Games Radar

Motyw