Poziom trudności w grach to temat rzeka. Gracze często narzekają, że dany tytuł jest banalny, lub niesprawiedliwie trudny. Wielu twórców podchodzi do niego w ten sposób, że na wyższym poziomie komputerowi przeciwnicy są równie nieudolni, co na niższym. Zamieniają się jednak przy tym w istne gąbki na obrażenia, co podnosi jedynie frustrację rozgrywki, ale nie jej trudność. Chociaż to i tak lepsze, niż sytuacja, kiedy przeciwnicy stają się niesprawiedliwie potężni, górując nad graczem możliwościami. Sony ma zamiar jednak sprawić, aby poziom trudności był do gracza i to bez stosowania powyższych metod.

Sony Game AI Agents

Sony Game AI Agents

Firma Sony potwierdziła, że wykorzystuje opatentowaną technologię opartą na sztucznej inteligencji, aby wzbogacić doświadczenia płynące z gier na PlayStation i uczynić je przyjemniejszymi poprzez dostosowanie poziomu trudności. Podczas prezentacji Sony Corporate Strategy Meeting, przewodniczący, prezes i dyrektor generalny Sony Group Corporation, Kenichiro Yoshida, powiedział, że Sony wykorzystuje AI do tworzenia tak zwanego Game AI Agents. Są to boty dostosowujące się umiejętnościami do umiejętności i stylu gracza, dzięki którym rozgrywka ma być sprawiedliwym i interesującym wyzwaniem.

Zobacz też: Nowa wersja usługi „Gdzie jest bliski” od Plusa – jeszcze więcej funkcji

Oczywiście większość tytułów ma jakiegoś opartego na kodzie przyjaciela lub wroga, który bierze udział w naszej przygodzie. Celem Sony jest sprawienie, by te postacie zachowywały się nieco bardziej realistycznie i grały tak, jakbyśmy tego oczekiwali od drugiego człowieka. W ten sposób nawet tytuły jednoosobowe dawałyby tyle samo frajdy, co gry sieciowe. I to bez obrażania matki gracza. Same plusy. Niestety, wciąż nie wiadomo kiedy technologia ta ostatecznie ujrzy światło dzienne.

Źródło: TechSpot

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Paweł Maretycz

Sceptyczny fan nowych technologii. Uwielbia małe urządzenia, nawet jego komputer to mini ITX.