Cyberpunk 2077 PS4

Aktualizacja Cyberpunk 2077 – patch 1.04 wznosi spore zmiany na konsoli

4 minuty czytania
Komentarze

Kolejna aktualizacja Cyberpunk 2077, czyli patch 1.04 (Hotfix 1.04), przynosi bardzo dużo, bardzo potrzebnych poprawek do gry. CD Projekt RED uwija się w pocie czoła, by wyeliminować jak największą liczbę błędów ze swojej produkcji i lepiej ją zoptymalizować. To ostatnie przydałoby się bardzo na konsolach poprzedniej generacji, ponieważ tytuł na PlayStation 4 oraz Xbox One wygląda… źle.

Aktualizacja Cyberpunk 2077

aktualizacja Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077 na PS4 wersja 1.02

Nowe gry bardzo często wymagają tzw. Day One Patch, czyli łatki eliminującej błędy czy problemy tuż po samej premierze gry. Od czasu, kiedy ta trafi do tłoczni, można znaleźć jeszcze wiele rzeczy, więc Day One Patch stał się już niestety standardem. Nie inaczej było w przypadku Cyberpunk 2077, ale teraz pojawił się już kolejny patch. Mowa o wersji 1.04, która przynosi szereg poprawek w kwestii samych zadań z gry, ale ma także poprawiać jej optymalizację na PC-tach oraz konsoli PlayStation 4. Posiadacze konsoli Microsoftu muszą jeszcze poczekać na swoją łatkę, ale ta ma pojawić się niebawem.

Aktualizacja Cyberpunk 2077 była bardzo potrzebna, a szczególnie w wersjach na konsolę. Sam mam taką na PlayStation 4 i mówiąc szczerze, byłem mocno zawiedziony tym, jak gra wyglądała. Rozmyte tło, niedoczytujące się tekstury i mocno spadająca liczba klatek podczas rozgrywki. To wszystko sprawiało, że odechciewało się grać, a szczególnie mając w pamięci takie tytuły, jak Ghost of Tshushima, które na bazowym PlayStation 4 wyglądało zjawiskowo. Patch 1.04 ma poprawić to, jak wygląda gra na PS4 i mam nadzieję, że tak będzie. Nie testowałem jeszcze produkcji z aktualizacją, więc nie chcę tutaj pisać, że wszystko jest już „tip-top”.

Zobacz też: Xiaomi Mi Mover w końcu w Play Store.

I żeby była jasność, nie mam pretensji do CD Projekt RED o pomniejsze błędy w grze, bo pamiętam, jak wyglądała premiera Wiedźmina 3 czy wielu innych gier AAA, które sypały błędami przez miesiące od premiery. Poczułem się po prostu zawiedziony tym, że tytuł na PS4 wygląda tak, jakby wypuszczono go o pół roku za wcześnie. Mam nadzieję, że Hotfix 1.04 sporo zmieni, bo tytuł wciąga, jak bagno i za to CD Projekt RED należą się ogromne brawa.

Cyberpunk 2077 na PS4 wersja 1.02

Patch 1.04 lista poprawek w Cyberpunk 2077

  • Naprawiono błąd, uniemożliwiający ukończenie ostatniego celu w Kontrakcie: Czwarta bezwładza.
  • Naprawiono błąd, uniemożliwiający rozpoczęcie rozmowy z Johnnym w zadaniu Pasażer.
  • Naprawiono rzadki błąd, wskutek którego NPC nie dzwonili do V jeśli zadanie A Like Supreme zostało porzucone w trakcie wykonywania go.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego Nix nie powracał na swoje miejsce w zadaniach Księga Zaklęć i Odwilż.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający postęp zadania Stróże bezprawia, jeśli opuszczono teren zadania.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego nie można było odnaleźć Delamaina w ramach zadania Delamain: Readmisja.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego gracz pozostawał w drugiej fazie zadania po zakończeniu walki z Ozobem w Pacifice, jeśli było ono wykonywane po ukończeniu zadania Finałowa walka.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego Nomadzi znikali jeśli opuszczono teren zadania w trakcie trwania walki w zadaniach Nie mów Saulowi / Właściwy moment.
  • Umożliwiono śledzenie na minimapie zadań Witaj w Pacifice / Rozpoznanie wzorca / Czynnik ludzki.
  • Naprawiono błąd, uniemożliwiający V ruch, jeśli żaden z warunków niebieskich linii dialogowych nie mógł zostać spełniony w zadaniu Na czarną godzinę.
  • Naprawiono błąd wstrzymujący upływ czasu jeśli opuszczono teren zadania Chłopiec z pistoletem lub porzucono je.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego rozmowa z Johnnym nie rozpoczynała się po opuszczeniu hotelu w zadaniu Metamorfozy.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego postęp zadania Chłopiec z pistoletem był blokowany po opuszczeniu terenu zadania (przed wspinaczką na górę).
  • Naprawiono błąd, wskutek którego cel „Udaj się do kabiny nr. 9” w zadaniu Dom lalek nie był zaliczany, jeśli gracz zbyt szybko wszedł do wskazanego pokoju.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego Jackie nie mógł usiedzieć w miejscu w zadaniu Miasto snów.

Rozgrywka

  • Poprawiono podgląd broni w menu Wytwarzania.
  • Poprawki graficzne
  • Zmniejszono czas ładowania wyglądu pojazdów.
  • Przyspieszono zmianę widoku z pierwszoosobowego na trzecioosobowy w pojazdach.
  • Naprawiono brakujące animacje u ważnych fabularnie NPCów podczas przerywników filmowych.

Wydajność i stabilność

  • Poprawiono stabilność gry, w tym zawieszanie się gry.

Różne

  • Zmieniono efekt migoczących świateł w segmentach z braindansem aby zmniejszyć ryzyka wywołania symptomów epileptycznych. Efekt został wygładzony, a migotanie jest teraz delikatniejsze i występuje w większych odstępach czasowych.
  • Usunięto utwory chronione prawem autorskim z gry gdy opcja „Wyłącz muzykę chronioną prawem autorskim” jest włączona.

PC

  • Zmiana języka na domyślny w ustawieniach gry poprawnie ustawia język zgodny z językiem klienta Steam.

Konsole

  • Poprawiono jakość odbić na konsolach Xbox One i PlayStation 4 aby wyeliminować efekt rozmycia.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego osiągnięcie „Ziemia Jałowa” zatrzymywało się na 97% postępu po ukończeniu wszystkich istotnych zadań w Badlandach na Xboxie

Źródło: Cyberpunk.net

Motyw