Wyniki Sony z pandemii są fenomenalne – gracze ratują firmę

2 minuty czytania
Komentarze

Wyniki Sony za ostatni kwartał, jeżeli spojrzymy na dział PlayStation 4, są wyjątkowo dobre. Pandemia oraz przymusowe zamknięcie w domach sprawiło, że firma nieźle na tym zarobiła. Można się było tego spodziewać, bo przecież trzeba było coś robić, kiedy nie wolno było wychodzić na zewnątrz. Teraz wiemy już, jak dużo konsol i gier udało się sprzedać Sony. I wynik robi wrażenie.

Wyniki Sony za ostatni kwartał

Wyniki Sony za ostatni kwartał
Fot. Sony

To był jeden z najlepszych kwartałów dla Sony w historii. Dzięki przymusowemu zamknięciu w domach, wielu graczy zdecydowało się na solidne zakupy i to nie dziwi. Większość kupowanych przez nich tytułów pochodziła z dystrybucji cyfrowej, bo aż 74 procent ze wszystkich zakupionych gier. Okres od kwietnia do czerwca przyniósł też wzrost sprzedaży samej konsoli PlayStation 4. W tym okresie na jej zakup zdecydowało się 1,9 miliona graczy. Poprzedni kwartał pod tym względem był słabszy, bo wtedy zanotowano sprzedaż na poziomie 1,4 miliona sztuk. Tym samym całościowo wyniki Sony, jeżeli chodzi o sprzedaż sprzętu, osiągnęły zawrotną liczbę 112,3 milionów sztuk.

Gracze w ciągu ostatnich 3 miesięcy, kupili łącznie ponad 91 milionów gier. To wzrost o 83 procent względem tego samego okresu z poprzedniego roku. Widać, że pandemia służy firmie. Do wyniku przyłożyły się także tytuły ekskluzywne, których sprzedano 18,5 miliona sztuk. Wśród nich oczywiście The Last Of Us 2 oraz Ghost of Tsushima. W analogicznym okresie w zeszłym roku sprzedano o ponad 11 milionów mniej egzemplarzy gier od studiów first-party. Jeżeli chodzi o subskrypcję PlayStation Plus, tutaj także przybyło nowych użytkowników. Obecnie jest ich 44,9 milionów. Rok temu było ich 36,2 miliona.

Zobacz też: Co z kompatybilnością DualShock 4 i PlayStation 5?

Większość działów Sony nie poradziła sobie tak dobrze, jak ten związany z grami i PlayStation 4. Japończycy wygenerowali dzięki niemu przychód na poziomie 5,63 miliardów dolarów, choć sam zysk operacyjny wynosił w tych trzech miesiącach 1,152 miliarda dolarów. Całkowity zysk operacyjny całego Sony wyniósł zaledwie około 2,15 miliarda dolarów, więc widać, że gry odegrały tutaj ogromną rolę.

Źródło: EnGadget / Sony

Motyw