Ułatwienia w grach

Ułatwienia w grach są potrzebne, a Naughty Dog doskonale o tym wie

2 minuty czytania
Komentarze

Premiera The Last of Us 2 już 19 czerwca, czyli za niecałe trzy tygodnie. O grze wiemy już całkiem dużo, ale co chwila publikowane są nowe informacje. Jedną z nich jest ta, która mówi o tym, że ułatwienia w grach to coś, o co Naughty Dog zadbało na wyjątkowym poziomie. I nie chodzi tutaj o poziom trudności, ale o coś, co sprawi, że po tytuł będzie mogło sięgnąć więcej osób.

Ułatwienia w grach

ułatwienia w grach
Fot. The Last of Us 2 / The Verge

Gry wymagają od graczy wielu rzeczy. Począwszy od skupienia, a skończywszy na wyjątkowej sprawności w przyciskaniu przycisków. Czasem trzeba robić to wyjątkowo szybko, co może sprawić sporo problemów osobom, które są niepełnosprawne. Może to prowadzić do tego, że osoby z niepełnosprawnościami nie będą chciały sięgać po gry, bo te zwyczajnie nie będą dostosowane do ich możliwości. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Naughty Dog, czyli developer nadciągającego The Last Of Us 2.

Ułatwienia w grach występują pod różnymi postaciami. Mogą dotyczyć wielkości napisów czy ich koloru. W przypadku The Last of Us 2 tego typu ustawień ma się pojawić około 60. Wszystko po to, by dać jak największej liczbie graczy, możliwość wypróbowania nowej produkcji. Wypowiedziała się o tym Emilia Schatz, która odpowiada w Naughty Dog za projektowanie poziomów. Problem z dostępnością dla niektórych graczy pojawiał się już wcześniej, a studio zwróciło na niego większą uwagę w momencie, kiedy dostało wiadomość od gracza. To dotyczyła produkcji Uncharted 2, gdzie gracz nie mógł przejść jednego momentu w tytule, ponieważ nie był w stanie tak szybko naciskać na przyciski na padzie.

Zobacz też: Kapitan Tsubasa powraca w wielkim stylu!

Nowa gra Naughty Dog ma być pod tym względem najbardziej rozbudowaną produkcją studia. Będzie można zmieniać kolory napisów czy ich wielkość. Dostosowanie rozgrywki ma odbywać się także na poziomie sterowania. Wszystko, by tylko ułatwić graczom uczestnictwo w grze, ale bez zaniżania jakości czy poziomu trudności. Pojawi się nawet tryb bardzo wysokiego kontrastu, który sprawi, że rozgrywka będzie dostępna dla osób z wadami wzroku. Do tego ma dojść także zamiana tekstu na mowę. Widać więc, że Naughty Dog bardzo mocno przyłożyło się do tego, by ich tytuł był dostępny dla jak największej liczby graczy. Tym bardziej czekamy na premierę.

Źródło: The Verge

Motyw