Z roku na rok poziom „influencerstwa” największych sportowców świata wchodzi na znacznie wyższy poziom. Świetnym tego przykładem jest Cristiano Ronaldo, który właśnie… założył własny kanał na platformie YouTube.
Spis treści
Cristiano Ronaldo ma własny kanał na YouTube
Postaci Cristiano Ronaldo raczej nie trzeba przedstawiać nikomu. Jeden z najlepszych piłkarzy wszech czasów nie bez powodu może pochwalić się ogromną społecznością oddanych fanów na całym świecie. Co prawda w kwestiach sportowych Portugalczyk powoli przechodzi na drugą stronę rzeki, jednak absolutnie nie można powiedzieć tego o jego wpływie na młode pokolenia.
Okazuje się bowiem, że bez żadnych zapowiedzi Cristiano Ronaldo uruchomił własny kanał na platformie YouTube. Piłkarz Al-Nassr wrzucił na swoje pozostałe media społecznościowe informacje o kanale, a już po kilku chwilach subskrybował go milion widzów. Na moment publikacji tego newsa, czyli około 20 godzin po zapowiedzi Ronaldo uzbierał na YouTube grono niespełna 16 milionów subskrybentów. W ciągu kilku najbliższych godzin liczba ta najprawdopodobniej przebije barierę 20 milionów.
UR · Cristiano – bo tak właśnie nazywa się kanał, już teraz możemy nazwać najszybciej rozwijającym się profilem na platformie YouTube. Co ciekawe wszystko wskazuje na to, że Google było przygotowane na taki scenariusz, ponieważ dostarczyło już piłkarzowi złoty przycisk, który otrzymuje każdy twórca przekraczający barierę miliona subskrybentów.
Jaki content tworzy piłkarz?
Wielu z was na pewno zastanawia się, jaki content na swoim kanale tworzy lub będzie tworzyć Portugalczyk. Cóż, ciężko stwierdzić, ponieważ tuż po wystartowaniu zalało go już dwanaście filmów, które najczęściej trwają kilkadziesiąt sekund.
W głównej mierze są to urywki wywiadów piłkarza i jego partnerki Georginy Rodríguez, którzy opowiadają o swoim życiu. Aktualnie najpopularniejszym filmem na kanale jest „spotkanie” Criatiano ze swoją woskową figurą. Nagranie trwa 62 sekundy, z czego 20 sekund to banery nawołujące widzów do subskrybowania kanału. Materiał wyświetlono… 10 milionów razy.
Oczywiście wszystko wskazuje na to, że za kanałem stoi duża firma marketingowa, a Cristiano Ronaldo jest jedynie twarzą projektu. Cóż, to bardzo oryginalny pomysł na zmonetyzowanie swojej popularności. Być może w przyszłości na kanale pojawią się bardziej unikalne treści związane z piłkarzem, co z pewnością zadowoli wszystkich jego fanów.
Źródło: YouTube. Zdjęcie otwierające: Stefan Constantin 22 / Shutterstock, modyfikacje własne
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.