Zakończone niedawno Igrzyska Olimpijskie najwidoczniej mocno wpłynęły na pozycję platformy Max na polskim rynku. Okazuje się, że serwis należący do Warner Bros. Discovery wyprzedził Disney+ pod względem udziału w polskim rynku streamingowym.
Spis treści
Polacy chętniej wybierają subskrypcję Max niż Disney+
Bardzo ciekawe wyniki badań Mediapanelu przywołuje portal Wirtualne Media. W lipcu 2024 roku platforma Max obsłużyła 3,82 mln użytkowników. Każdy z nich spędził w serwisie średnio 3 godziny, 2 minuty i 25 sekund. Taki wynik przekłada się na 10,99% udziału w całkowitym czasie korzystania z platform VOD przez polskich widzów.
Co ważne, platforma Max wyprzedziła Disney+, z którego korzystało 2,99 mln użytkowników przez średnio 2 godziny, 27 minut i 18 sekund. Daje to 9,95% udziału w polskim rynku streamingowym.
Pozostali rywale dwóch platform, czyli Amazon Prime Video i SkyShowtime w lipcu 2024 roku mogą pochwalić się kolejno wynikami równymi 4,87% oraz 1,98% całkowitego czasu korzystania z platform VOD przez polskich widzów.
Na szczycie streamingu bez zmian
Ostatecznie królem streamingu w Polsce jest jednak inny gracz. Mowa tu oczywiście o Netflixie, który zajął pierwsze miejsce w lipcowym zestawieniu. Najpopularniejszy serwis VOD świata obsłużył 9,9 mln widzów. Średni czas korzystania z platformy wyniósł 5 godzin, 34 minuty i 14 sekund. Oznacza to, że Netflix miał łącznie 52,24% udziału w polskim rynku streamingowym.
Źródło: Wirtualne Media. Zdjęcie otwierające: PixieMe / Shutterstock
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.