Absolutnie nie trzeba znać się na branży filmowej, aby wywnioskować, że premiera filmu Deadpool & Wolverine odbije się sporym echem w zestawieniach box office. W tym przypadku nie możemy mówić o zaskoczeniu, ponieważ brutalny akcyjniak momentalnie pobił kilka znaczących rekordów.
Spis treści
To było więcej niż pewne – Deadpool & Wolverine z rekordem
Premiera filmu Deadpool & Wolverine odbyła się w piątek 26 lipca, a już w poniedziałek rano twórcy mogą pochwalić się zainkasowaniem ponad 483 milionów dolarów na całym świecie. Na rynku amerykańskim nowa odsłona jedynej w swoim rodzaju serii zarobiła natomiast 205 milionów dolarów.
Taki wynik oznacza, że Deadpool & Wolverine jest pierwszym filmem z kategorią wiekową R (osoby poniżej 17 roku życia powinny oglądać film w towarzystwie dorosłego), który przekroczył granicę 200 milionów dolarów. Jakby tego było mało, debiutancki weekend produkcji Marvela był tak udany, że ta wdrapała się na ósme miejsce w rankingu najlepszych otwarć w historii amerykańskiego kina.
Co z kategorią R w Polsce?
Deadpool & Wolverine mimo wyraźnego ograniczenia wiekowego w Stanach Zjednoczonych robi ogromną furorę, co jednak z polskim rynkiem? Okazuje się bowiem, że w naszym kraju obowiązują inne oznaczenia, więc na kinowy seans nowej produkcji Marvela bez problemów wejdą nawet 15-latkowie.
Duża w tym zasługa wersji filmu z dubbingiem, która nieco łagodzi wulgarny i brutalny wydźwięk oryginalnej ścieżki. Naturalnie widzowie, którzy woleliby posłuchać produkcji w angielskiej wersji językowej, mogą wybrać seans z polskimi napisami. Z kolei osoby czekające na to aż Deadpool & Wolverine pojawi się w streamingu, powinny uzbroić się w cierpliwość. Zakłada się bowiem, że film zadebiutuje na Disney+ dopiero za kilka miesięcy.
Źródło: Deadline. Zdjęcie otwierające: Disney / materiały prasowe
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.