Gra Life by You. Kobieta w okularach przeciwsłonecznych i czerwonej kamizelce, stojąca obok czerwonego sportowego samochodu przed nowoczesnym domem; tekst "LIFE by YOU".
LINKI AFILIACYJNE

Największy konkurent The Sims ląduje w koszu. Life by You skasowane

4 minuty czytania
Komentarze

Przed długie lata seria The Sims nie mogła doczekać się godnego konkurenta, który rywalizowałby z nią w sektorze „symulatorów życia”. Mogłoby się wydawać, że taki stan rzeczy odmieni premiera Life by You od Paradox Tectonic. Wiele miesięcy po pierwszej zapowiedzi tego tytułu dowiadujemy się jednak, że… do tego debiutu nigdy nie dojdzie.

Life by You anulowane – Electronic Arts może się cieszyć

Gra Life by You. Dwie postacie z gry symulacyjnej przy dialogu towarzyskim, oferującym opcje pytań dotyczących randki, snu i nastroju.
Fot. Paradox Interactive / materiały prasowe

Jeszcze kilka miesięcy temu byliśmy przekonani, że w czerwcu 2024 roku przyjdzie nam zagrać w otwartą betę gry Life by You. Dla osób niezaznajomionych z tematem warto wspomnieć, że był to projekt gry łudząco podobnej do serii The Sims. „Był”, ponieważ właśnie dowiedzieliśmy się, że wydawca Paradox Interactive oficjalnie skasował projekt.

W praktyce oznacza to, że nowy „symulator życia” nie ujrzy światła dziennego, a seria The Sims od Electronic Arts może spokojnie rozwijać swoje kolejne projekty. W końcu na rynku od długich lat ciężko o godnego konkurenta tego kultowego cyklu.

Niżej możecie przeczytać obszerny komunikat, który na swoim forum wydali twórcy Life by You. Jak się z niego dowiadujemy – głównym powodem skasowania projektu był dysonans pomiędzy ambicjami zespołu, a faktycznym stanem gry.

Komunikat w sprawie Life by You

Poniższa wiadomość podpisana jest przez zastępcę CEO Paradox Interactive – Mattias Lilja szeroko opowiada w niej o kulisach decyzji, choć nie zabrakło też charakterystycznego dla producentów gier stylu przeprosin.

Niestety, zdecydowaliśmy się anulować wydanie naszej długo oczekiwanej gry Life by You. Podjęcie tej decyzji było niezwykle trudne i stanowi wyraźną porażkę ze strony Paradox w spełnianiu oczekiwań zarówno naszych, jak i naszej społeczności. Zdajemy sobie sprawę, że rodzi to kilka poważnych pytań – w tym miejscu mamy nadzieję rzucić przynajmniej trochę światła na to, dlaczego zdecydowaliśmy się anulować projekt, a nie go opóźnić, tak jak informowaliśmy wcześniej.

Prace nad Life by You trwały od dłuższego czasu i byliśmy bardzo podekscytowani potencjałem tej gry. Zawsze mieliśmy nadzieję, że będzie ona w stanie pozostawić ślad w tym ekscytującym i nowym dla nas gatunku. Dlatego też zdecydowaliśmy się opóźnić ją dwukrotnie, aby dać studiu i grze szansę na wykorzystanie potencjału, który dostrzegliśmy. Przy każdym opóźnieniu widzieliśmy stopniowe ulepszenia, które z perspektywy czasu mogły sprawić, że skupiliśmy się na szczegółach, a nie na całym obrazie.

Gra Life by You. Tworzenie postaci w grze wideo, z opcjami personalizacji włosów i ubioru, ustawione na zielone włosy z żółtymi pasemkami i casualowe ubranie.
Fot. Paradox Interactive / materiały prasowe

Kilka tygodni temu postanowiliśmy wstrzymać się z wydaniem gry we wczesnym dostępie, aby ponownie ocenić Life by You, ponieważ wciąż czuliśmy, że w grze brakuje kilku kluczowych obszarów. Chociaż przedłużenie czasu było opcją, kiedy zrobiliśmy tę przerwę, aby uzyskać szerszy wgląd w grę, stało się dla nas jasne, że droga prowadząca do wydania, którego byliśmy pewni, była zbyt długa i niepewna.

Nie oznacza to, że gra nie wykazała żadnych obiecujących cech. Life by You miało wiele mocnych stron i cały wkład oddanego zespołu, który je zrealizował. Kiedy jednak dochodzimy do punktu, w którym uważamy, że więcej czasu nie zbliży nas wystarczająco do wersji, z której bylibyśmy zadowoleni, uważamy, że lepiej jest przestać. Jest to oczywiście trudne i rozczarowujące dla wszystkich, którzy włożyli swój czas i entuzjazm w ten projekt, zwłaszcza gdy nasza decyzja przychodzi tak późno.

Gra Life by You. Postać z gry wideo stoi przed domem i podlewa rośliny w ogrodzie. Widoczny jest interfejs użytkownika z zadaniami "Collect 9 Seashell Types" oraz "Craft 1 Beachcombing Item".
Fot. Paradox Interactive / materiały prasowe

Ostatecznie naszym zadaniem jest wydawanie gier, które bawią, są interesujące i stanowią wyzwanie dla naszych graczy, a każda nasza decyzja powinna być podejmowana z myślą o tym celu. Kiedy nam się to udaje, wtedy zasługujemy na nasze wynagrodzenie.

Jak więc możemy się upewnić, że nie znajdziemy się tutaj ponownie? Szczerze mówiąc, nie ma na to gwarancji. Gry są trudne do wykonania, a my z pewnością popełnimy błędy, które z perspektywy czasu zawsze stają się boleśnie widoczne, ale mimo to nie powinny osiągnąć takiej skali.

Musimy przyjrzeć się temu, co nas tu doprowadziło i zobaczyć, jakie zmiany musimy wprowadzić, aby stać się lepszymi. Ostatecznie nasza misja pozostaje taka sama i nadal będziemy podejmować wszelkie niezbędne kroki, aby to osiągnąć.

W powstałym na forum Paradox wątku gracze zaczęli zaś wyrażać swoje opinie. Część z nich jest zasmucona zakończeniem projektu i wskazuje, że The Sims bardzo potrzebuje obecnie rywala. Inni wyrażali wątpliwości, które mieli wobec projektu już wcześniej, wskazując m.in. na brak mechanik prywatności czy zazdrości postaci w Life by You.

Jeśli masz już dość panujących upałów, pomóż nam poznać preferencje Polaków w zakresie radzenia sobie z nadmiarem gorącej pogody.

Źródło: ParadoxPlaza. Zdjęcie otwierające: Paradox Interactive / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw