Cena Viaplay pójdzie w górę o prawie 40 procent – jest jednak „furtka” omijająca podwyżkę

2 minuty czytania
Komentarze

Cena Viaplay będzie sporo wyższa, ale do samej podwyżki subskrypcji zostało jeszcze sporo czasu. Nowa cena za miesięczny dostęp do Viaplay będzie obowiązywała bowiem od 1 marca 2023 roku, czyli zostanie wprowadzona za ponad pół roku. Wygląda jednak na to, że dało się będzie uniknąć podwyżki, ale tutaj sprawa jeszcze do końca jasna nie jest. Ile więc przyjdzie nam zapłacić za dostęp do Viaplay i czym jest rzeczona „furtka”?

Cena Viaplay w górę – podwyżka subskrypcji od marca 2023

Zrzut ekranu z Viaplay prezentujący cenę usługi

Obecnie cena miesięcznej subskrypcji Viaplay to 34 złote. Jednak od pierwszego marca 2023 roku za taki dostęp użytkownikom przyjdzie zapłacić aż 55 złotych, co jest niemal 40% podwyżką. Jednak zapis na stronie Viaplay daje nadzieję na to, że regularne opłacanie subskrypcji po tym terminie, nie będzie wiązało się z podwyżką. Tak on brzmi w oryginale: „Każdy, kto zasubskrybuje ten pakiet, do 28.02.2023 r. płaci 34 zł/mies. Od 1.03.2023 r. w Twojej subskrypcji automatycznie zostanie zastosowana stawka 55 zł/mies. W każdej chwili możesz anulować subskrypcję.” Teoretycznie ten zapis można rozumieć na dwa sposoby.

Pierwszy pokazuje, że zapisanie się do subskrypcji Viaplay przed 1 marca 2023 roku nie będzie wpływało na wysokość miesięcznej opłaty. Czyli coś, co zrobiło HBO Max, gdzie można było skorzystać z oferty promocyjnej i płacić 19,99 złotych miesięcznie do momentu anulowania subskrypcji. Jednak z drugiej strony kolejne zdanie nie jest już tak oczywiste, bo wskazuje na to, że podwyżka ceny i tak będzie obowiązywała. Zdecydowanie większą oszczędnością w tym przypadku będzie wykupienie dostępu do Viaplay na rok. Wtedy miesięcznie opłata wyniesie nas 33,25 złotych, ale dostęp do tej oferty ważny jest tylko do końca tego roku. Niewykluczone więc, że i cena za roczny dostęp do platformy zostanie wkrótce podwyższona. I choć Viaplay nie jest tak popularną platformą w Polsce, jak Netflix, Disney+ czy HBO Max, to oferuje ona coś więcej.

Chodzi oczywiście o dostęp do transmisji sportowych, jak chociażby KSW czy Premier League. I choć Viaplay ostatnio nawiązało współpracę z Canal+ w kwestii Premier League, to i tak większość treści dostępnych będzie właśnie na Viaplay. Warto też zauważyć, że podwyżka ceny za miesięczną subskrypcje jest naprawdę wysoka, co może negatywnie odbić się na zainteresowaniu samą platformą.

Źródło: Wirtualne Media / Viaplay

Motyw