Disney+ potrzebował dwóch tygodni, by wejść do TOP 3 platform streamingowych w Polsce

2 minuty czytania
Komentarze

Start Disney+ w Polsce należał do wyjątkowo udanych. Potwierdza to nie tylko zainteresowanie, jakim cieszy się serwis w mediach społecznościowych, ale także badania przeprowadzone dla portalu Wirtualne Media. Z badań wynika bowiem, że w raptem dwa tygodnie Disney+ stał się trzecią najpopularniejszą platformą w Polsce pod względem zainteresowania. I jak tak dalej pójdzie, to niedługo stanie się drugą.

Disney+ – dwa tygodnie i już miejsce na podium

Wyniki oglądalności Netflix HBO Max Disney+
Fot. Wirtualne Media

To, że ludzie czekali na debiut Disney+ w Polsce, wiedzieliśmy od dawna. Jednak tak dobrego startu chyba mało kto się spodziewał. Platforma zadebiutowała w Polsce 14 czerwca i tylko w tym miesiącu udało jej się przyciągnąć do siebie miliony Polaków. Zainteresowanie platformą było na tyle duże, że ta zajęła trzecie miejsce pod względem najczęściej odwiedzanych serwisów tego typu. Na przedstawione tutaj wyniki składają się zarówno subskrybenci poszczególnych usług, jak i osoby, które po prostu wchodzą na stronę, by sprawdzić ofertę, co zresztą nie u wszystkich platform SVOD jest możliwe. Warto więc wziąć to pod uwagę patrząc na dane, które nie oddają faktycznej liczby subskrybentów danej usługi. I nie będzie tutaj chyba zaskoczeniem, jak podamy, że najpopularniejszą platformą w Polsce dalej pozostaje Netflix.

  1. Netflix – 13,51 mln (odwiedzających platformę)
  2. HBO Max – 4,42 mln (odwiedzających platformę)
  3. Disney+  – 3,69 mln (odwiedzających platformę)

Jak więc widać na powyższych danych, popularność Netflixa jest gigantyczna. I to niezależnie od tego, co mówi się o jakości jego produkcji. Wprawdzie w czerwcu wielu fanów czekało na kontynuację Stranger Things, ale ostatnie odcinki czwartego sezonu pojawiły się dopiero 1 lipca. Dalej jednak pozycja Netflix zdaje się być niezachwiana, choć patrząc na tempo wzrostu Disney+ sytuacja może za kilkanaście miesięcy się zmienić. Drugim najpopularniejszym serwisem jest HBO Max, które jednak w tym miesiącu zanotowało spadek. I są to spadki dość znaczne – w marcu HBO Max miało 5,56 mln użytkowników, w kwietniu – 5,95 mln, ale w maju już 4,69 mln. I jak widać, czerwiec wypadł trochę gorzej. Na Netflix użytkownicy spędzają też średnio najwięcej czasu (ponad 5 godzin), co w zestawieniu z Amazon Prime Video (około 37 minut) pokazuje, jak popularna jest to platforma.

Źródło: Wirtualne Media

Motyw