Netflix Polska Warszawa

Netflix otwiera biuro w Warszawie. Firma wydała na polskie produkcje prawie pół miliarda złotych

Bartosz Szczygielski Bartosz Szczygielski Rozrywka

Netflix otwiera swoje biuro w Warszawie, które ma pełnić rolę hubu na cały region Europy Środkowo-Wschodniej. To dobry znak dla polskich filmowców, którzy chcą nawiązać z firmą współpracę. Zresztą Netflix nie oszczędza na polskich produkcjach, bo w ciągu ostatnich dwóch lat firma wydała na nie prawie pół miliarda złotych.

Netflix otwiera biuro w Warszawie

Netflix nowości

Trzeba przyznać, że rozwój platformy Netflix w Polsce robi wrażenie. Platforma z miejsca stała się numerem jeden, jeżeli chodzi o popularność i dalej tak jest. Jednocześnie co chwila pojawiają się w streamingu nowe treści, które pochodzą z Polski lub zostały tutaj wyprodukowane. Część także przy współpracy z Netflix właśnie. Firma podała, że w latach 2020-2021 zainwestowała 490 milionów złotych w rozwijanie biblioteki polskich filmów i seriali. W to wchodzi kupowanie licencji, ale także produkcja własnych treści, przy których zatrudnienie znalazło 2600 osób. Teraz przyszła pora na otworzenie własnego biura w Warszawie. Możemy więc spodziewać się tego, że polskie tytuły na Netflix będą pojawiać się częściej.

Polska stała się dla nas kluczowym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę polskich produkcji, nadszedł właściwy moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do lokalnej branży kreatywnej i filmowej. Biuro Netflix w Warszawie to naturalny krok w naszym rozwoju, który znacznie ułatwi budowanie długoterminowej współpracy w regionie i wzmocni istniejące relacje, tworząc szerokie możliwości dla twórców i producentów. Kreatywność i potencjał branży sprawiają, że Warszawa jest doskonałym punktem do prowadzenia biznesu na całą Europę Środkowo-Wschodnią.

Larry Tanz, Vice President, Head of Original Series, EMEA at Netflix.

Zobacz też: Lista nowości, które pojawią się na Netflix w kwietniu.

Otwarcie stałego biura w Warszawie jednego z światowych liderów OTT oznacza, że Polska jest jednym z bardziej rozwojowych rynków produkcji audiowizualnych w Europie. Traktowana jest jako poważny, długofalowy partner. Będzie lokalizacją większej ilości realizowanych projektów. A nowe projekty to miejsca pracy, większy transfer środków, nowe możliwości kreatywne. Cieszymy się, że rynek polski, polscy producenci, mają coraz więcej partnerów finansujących produkcję z rynków zagranicznych – to pobudza gospodarkę oraz rozwój sektora jako takiego. To ważny sygnał dla nas wszystkich ugruntowujący pozycję rodzimego sektora audiowizualnego w naszym regionie Europy.

Alicja Grawon-Jaksik, Prezes Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych.

Źródło: Informacja prasowa

Sprawdź najlepsze prezenty na Komunię

Partner poradnika:

Kup prezent na Komunię z apką PAYBACK i zgarnij punkty
Impression Tag
Sprawdź najnowsze wpisy