Spotify EQUAL pół roku

Spotify uruchamia program EQUAL – cel to wspieranie utalentowanych artystek

2 minuty czytania
Komentarze

Spotify ogłosiło wczoraj program EQUAL, który ma wspierać utalentowane artystki z branży muzycznej. To część szerszej akcji, którą popularna platforma streamingowa ogłosiła w Dzień Kobiet.

Czym jest program EQUAL ogłoszony przez Spotify?

8 marca informowaliśmy o inicjatywie EQUAL ogłoszonej przez Spotify. Popularna platforma streamingowa ogłosiła wtedy, że chce wspierać utalentowane wokalistki z całego świata. Teraz poznaliśmy program EQUAL, na który składają się konkretne działania.

Spotify uruchamia globalne oraz lokalne playlisty promujące utwory artystek z ponad 50 krajów (w tym z Polski). Jedna z playlist ma zawierać piosenki, w których zarówno kompozycja, tekst, produkcja jak i wykonanie to dzieło wyłącznie kobiet. Wybrane artystki będą się też pojawiać na okładkach lokalnych playlist EQUAL, co ma pozwolić im na zwiększenie popularności. W Polsce projekt inauguruje piosenkarka i autorka tekstów LUNA, która została artystką miesiąca i twarzą playlisty EQUAL. EQUAL to niezwykłe wydarzenie, które każdej z nas pozwala poczuć się wyjątkowo. Idealny moment na to, by pokazać, jak jesteśmy różne i jaką razem mamy siłę – mówi artystka.

Oprócz LUNY na globalnej playliście EQUAL Polskę będzie reprezentować również Monika Brodka. Słuchacze lokalnej playlisty EQUAL Polska będą mogli natomiast poznać twórczość 50 artystek, takich jak Sanah, Hania Rani oraz Young Leosia.

Czytaj także: Dexter powróci w tym roku – zapowiedź dziewiątego sezonu zdradza datę premiery

Spotify zapowiedziało również katalog EQUAL tworzony razem z SoundGirls. To zakładka, dzięki której będzie można znaleźć kandydatkę do współpracy m.in. przy projektach muzycznych i podcastach. Z kolei za pośrednictwem Rady EQUAL popularna platforma stramingowa chce połączyć siły z prokobiecymi organizacjami z całego świata. Kobiety stanowią jedynie 1/5 wszystkich twórców obecnych na listach przebojów. Spotify chce to zmienić – czytamy w komunikacie wydanym przez platformę.

źródło: Spotify

Motyw