orlen polska press

Same kioski to za mało – Orlen kupił też gazety i serwisy Polska Press

2 minuty czytania
Komentarze

Polski Koncern Naftowy Orlen kupuje wydawnictwo Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group. To oznacza, że 20 dzienników regionalnych, blisko 120 tygodników oraz kilkanaście serwisów internetowych będzie należeć do państwowej spółki. 

Orlen kupił Polska Press

Pod koniec listopada Orlen przejął kontrolę nad Ruchem, czyli jednym z największych kolporterów prasy w kraju. Teraz koncern ogłosił jeszcze bardziej spektakularną transakcję. Nie chodzi nawet o jej wartość, bo tej nie podano i raczej w grę nie wchodziły setki milionów złotych. Znacznie ważniejszy jest fakt, że lokalna prasa i serwisy internetowe trafiły w ręce państwowej spółki. Bez względu na sympatie polityczne – taki ruch nie powinien mieć miejsca w demokratycznym kraju. To media są od patrzenia władzy na ręce, a nie władza od zarządzania mediami. Orlen w komunikacie wylicza przejęcia i kupna udziałów w grupach medialnych na świecie z ostatnich lat, ale wszystkie dotyczą spółek w rękach prywatnych. 

Czytaj też: Orlen przejmuje Ruch. Kioski będą jak stacje benzynowe, ale bez paliwa

Co Orlen z tego będzie miał, poza kontrolą przekazu docierającego do setek tysięcy czytelników i kilkunastu milionów internautów? Prezes Daniel Obajtek tłumaczy:

Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce. Z kolei dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press, skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy ORLEN, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data.

Polska Press wydaje 20 dzienników regionalnych, w tym m.in. „Gazetę Krakowską”, „Gazetę Wrocławską”, „Dziennik Zachodni”, „Gazetę Pomorską” czy „Głos Wielkopolski”, oraz blisko 120 tygodników lokalnych w 15 z 16 województw. W portfolio grupy jest także 500 serwisów internetowych, w tym m.in. popularne witryny Naszemiasto.pl.

Źródło: informacja prasowa

Czytaj też: Biblioteka discovery+ w ofercie Playera jeszcze w tym tygodniu

Motyw