disney+ użytkownicy

Disney+ ma już prawie 74 mln użytkowników na całym świecie

2 minuty czytania
Komentarze

Serwis streamingowy Disney+ na koniec września miał 73,7 mln użytkowników. W czwartek minął pierwszy rok działalności usługi. 

Disney+ ma już rok i cieszy się ogromnym zainteresowaniem użytkowników

Władze Disneya mają powody do zadowolenia. Prawie 74 mln użytkowników w niecały rok nie zgromadził dotąd żaden z serwisów streamingowych. A trzeba też pamiętać, że Disney+ nadal działa tylko w kilku rejonach świata i jest kierowany głównie do młodszych użytkowników. Dorośli, poza produkcjami MCU, Star Wars i filmami dokumentalnymi National Geographic, raczej nie znajdą dla siebie wielu interesujących treści. Mimo to popularność serwisu jest ogromna. W sierpniu informowano o 60,5 mln użytkowników. W kilkanaście tygodni przybyło 13,2 mln nowych klientów. 17 listopada Disney+ pojawi się w Ameryce Południowej, co pozwoli przyciągnąć kolejne miliony użytkowników. 

Disney ma też inne serwisy streamingowe. Sportowy ESPN+ przez rok prawie trzykrotnie zwiększył liczbę subskrybentów, których obecnie jest 10,3 mln. Hulu ma 32,5 mln abonentów usługi na żądanie i 4,1 mln płacących za Hulu+Live TV – łącznie 36,6 mln abonentów, co oznacza wzrost o 28 proc. rok do roku. Wszystkie trzy usługi są dostępne w pakiecie, który można w USA wykupić za 13 dol. miesięcznie. To nieco mniej niż w Polsce kosztuje dostęp do najdroższego pakietu Netflixa. Serwis Deadline.com podkreśla, że choć serwisy streamingowe Disneya wykręcają znakomite wyniki, to będą przynosić straty co najmniej do roku podatkowego 2024.

Czytaj też: Ujawniono datę premiery „WandaVision”. Serial jednak nie pojawi się w tym roku

W trakcie czwartkowego podsumowania wyników zabrakło informacji najważniejszej dla odbiorców z Polski – kiedy Disney+ pojawi się w naszym kraju? O swoich planach Disney ma poinformować inwestorów w trakcie spotkania zaplanowanego na 10 grudnia. Być może tego dnia dowiemy się też więcej na temat uruchomienia serwisu Star, który ma w przyszłym roku rozpocząć międzynarodową ekspansję i oferować treści kierowane do starszych widzów niż Disney+. 

Źródło: Deadline.com

Czytaj też: Disney znalazł kandydata do głównej roli w serialu „Moon Knight”

Motyw