Netflix Direct

Netflix testuje opcję Direct, czyli stałą ramówkę jak w telewizji

2 minuty czytania
Komentarze

Abonenci Netflixa we Francji mogą testować usługę Direct, która polega na prezentacji treści w formie ramówki jak w tradycyjnej telewizji.

Co to jest Netflix Direct?

kościół ma dość netflixa

Netflix uchodzi za pogromcę tradycyjnego modelu konsumpcji rozrywki, ale najwyraźniej gigant streamingowy chce dać swoim klientom możliwość korzystania z jednego z rozwiązań znanych z telewizji. We Francji rozpoczęły się testy usługi Netflix Direct, która przypomina telewizję linearną, gdzie programy poukładane są w ramówce i każdy rozpoczyna się o ustalonej wcześniej godzinie. Testy ruszyły w czwartek i w ciągu miesiąca wszyscy użytkownicy we Francji mają mieć możliwość skorzystania z tej opcji. Netflix na razie nie informuje, czy usługę Direct będą mogli wypróbować też klienci na innych rynkach. Nowe rozwiązanie można testować jedynie za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Netflix Direct nie jest dostępny w aplikacji na telewizory. 

Niezależnie od tego, czy brakuje Ci pomysłu na to, co włączyć lub dopiero odkrywasz treści Netflixa, pozwól się poprowadzić bez konieczności wybierania konkretnego tytułu i daj się zaskoczyć różnorodnością biblioteki” – napisał Netflix w komunikacie. Dlaczego gigant streamingowy na testy wybrał właśnie Francję? Ponieważ w tym kraju tradycyjna telewizja ciągle cieszy się ogromną popularnością. „Wielu widzom podoba się pomysł ze stałą ramówką, dzięki czemu nie muszą wybierać tego, co będą oglądać” – wyjaśnia Netflix.

Czytaj też: Netflix testuje odtwarzanie losowe. Serwis sam wybierze, co obejrzysz

Podobne rozwiązanie stosowane jest w serwisach Peacock i Shudder. Czy przyjmie się w Netflixie? Gigant streamingowy ciągle poszukuje rozwiązań, które skrócą użytkownikom czas między włączeniem aplikacji a rozpoczęciem oglądania treści. Stąd m.in. próby z losowym wybieraniem filmów i seriali. Być może Netflix chce w ten sposób ułatwić przyzwyczajenie się do streamingu użytkownikom, którzy do tej pory głównie oglądali treści wideo w telewizji? Ramówka z pewnością byłaby bardzo przydatna, gdyby ten serwis oferował transmisje sportowe. Zobaczymy, jak potoczą się testy i czy Netflix zechce zapytać też o zdanie użytkowników w innych krajach. 

Źródło: Deadline.com, Comicbook.com

Motyw