Netflix pozostanie liderem serwisów SVOD w USA, ale konkurencja mocno da mu się we znaki w najbliższych latach – wynika z raportu opublikowanego przez Digital TV Research. 

Za pięć lat w USA będzie o połowę więcej subskrypcji

Liczba subskrypcji serwisów streamingowych w Stanach Zjednoczonych wzrośnie z 203 mln w 2019 roku do 317 mln w 2025 roku. Netflix, czyli najdłużej działająca platforma, pozyska w tym czasie 10 milionów subskrybentów i zwiększy swoją bazę abonencką z 61 mln do 71 mln. Utrzyma też pozycję lidera zestawienia, ale kilka innych serwisów przyciągnie więcej nowych użytkowników. Największy przyrost zanotuje Disney+ – 27 mln nowych klientów, a następnie: Hulu (22 mln), CBS All Access (od przyszłego roku jako Paramount+) i HBO (po 12 mln) oraz Peacock (11 mln). Amazon Prime Video pozyska 6,5 mln nowych użytkowników. 

Nie przegap
Wywiad z CEO realme w Europie – Madhav Sheth zapowiada zmiany
Madhav Sheth
Nowy wiceprezes oraz CEO realme w Europie i Indiach, czyli Madhav Sheth, znalazł chwilę czasu dla nas i zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań. Ostatnie dni dla marki były wyjątkowo zajęte, bo firma po raz pierwszy pojawiła się na międzynarodowych targach IFA w Berlinie. W związku z tym postanowiliśmy porozmawiać o planach na przyszłość, rozwoju […]

Netflix i jego konkurencja tworzą największy rynek SVOD na całym świecie

Według prognozy Digital TV Research siedem wymienionych serwisów pozyska do 2025 roku aż 100,5 mln nowych abonentów. Łącznie rynek SVOD ma się powiekszyć o 114 mln nowych klientów. „Bogactwo wyboru takie jak w USA nie powtórzy się w żadnym innym kraju. Do 2025 roku siedem amerykańskich platform będzie miało co najmniej 10 mln płatnych subskrypcji” – skomentował Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.

Czytaj też: Netflix uciekł w Polsce konkurencji. Czy HBO GO lub inni mogą go dogonić?

Biorąc pod uwagę przewidywaną liczbę klientów w 2025 roku, kolejność będzie następująca: Netflix – 71,02 mln, Amazon Prime Video – 59,8 mln, Disney+ – 49,8 mln, Hulu – 49,5 mln, HBO – 22,08 mln, Paramount+ – 18,4 mln, Peacock – 11 mln. W zestawieniu brak Apple TV+, które mogło trafić do rubryki „pozostałe”. Łączną wielkość bazy abonenckiej „pozostałych” serwisów szacowano w 2019 roku na 22,14 mln. W 2025 roku te serwisy mają mieć 35,26 mln klientów. 

Czytaj też: Liczba subskrybentów Netflixa w naszym regionie podwoi się za pięć lat

Niedawno pisaliśmy o prognozie Digital TV Research dla streamingu w Europie Środkowo-Wschodniej. Wynika z niego, że w naszym regionie w 2025 roku platformy wideo będą miały 26,42 mln płatnych subskrypcji. To o blisko 160 proc. więcej niż pod koniec ubiegłego roku. W Polsce ma przybyć 5 mln płacących za SVOD i za pięć lat będzie ich łącznie 8,7 mln. Pozycję zdecydowanego lidera w naszym regionie utrzyma Netflix. W 2025 roku ma mieć 7,74 mln subskrybentów. To o 135 proc. więcej niż na koniec 2019 roku i o blisko 80 proc. więcej niż na koniec 2020 roku. 

Źródło: Broadbandtvnews.com

Paweł Pązik

Pisze o filmach, serialach i mediach. W wolnych chwilach ogląda filmy i seriale oraz konsumuje media.