pepsi taste the beat

Kolaboracje artystów ponad gatunkami służą muzyce. Pokazuje to akcja „Pepsi Taste The Beat”

2 minuty czytania
Komentarze

Coraz częściej zdarza się, że wykonawcy reprezentujący zupełnie różne nurty muzyczne łączą siły. Tak jest m.in. w przypadku akcji Pepsi Taste The Beat. Zdecydowanie można powiedzieć, że działa to na korzyść samej muzyki oraz słuchaczy.

Niecodzienne muzyczne połączenia na przykładzie akcji „Pepsi Taste The Beat”

Kolaboracje muzyków z różnych nurtów muzycznych pozwalają im wyjść poza schemat i stworzyć coś zupełnie nowego oraz nieprzewidywalnego. Zdarza się, że pozornie zupełnie różni wykonawcy potrafią doskonale się uzupełnić, a ich wspólne utwory mają niecodzienny klimat. Korzystają na tym słuchacze, którzy mogą lepiej poznać brzmienia, których niekoniecznie słuchają na co dzień. Korzysta też sama muzyka, bo jak w każdej artystycznej dziedzinie, wiele udaje się osiągnąć w momencie pójścia pod prąd i zrobienia czegoś na odwrót, niż wszyscy mają w zwyczaju.

Przykładem pokazującym, co może przynieść połączenie różnych nurtów muzycznych, jest akcja Pepsi Taste The Beat. W najnowszym utworze z tego cyklu pojawili się Białas, jeden z najpopularniejszych polskich raperów, Muniek Staszczyk znany z rockowego zespołu T.Love oraz Kuba Więcek, którego domeną jest jazz. Wydawcą singla jest Warner Music Polska. Piosenka w dwa dni po premierze zdobyła ponad 50 tysięcy wyświetleń na YouTube i jest obecna na karcie Na Czasie. Rapowane zwrotki świetnie współgrają ze śpiewanym przez Muńka Staszczyka refrenem, a pojawiające się wstawki z saksofonem tylko dopełniają klimatu.

Czytaj także: Oto najchętniej kupowane płyty w Polsce w pierwszej połowie 2020 roku

W ramach wspomnianej już akcji ukazały się także dwa inne utwory, ale niecodziennych kolaboracji w polskiej muzyce jest oczywiście więcej. Oby pojawiały się nadal i pozytywnie nas zaskakiwały.

Motyw