Disney zaliczył wpadkę związaną z komentarzem na swoim facebookowym profilu. Jedna z użytkowniczek popularnego portalu społecznościowego w niewybrednych słowach skomentowała film Mulan, po czym zyskała aprobatę administracji profilu. Teraz pojawiły się przeprosiny i zapewnienia, że wszystko jest wynikiem zaniedbania.
Disney zaliczył wpadkę z komentarzem na swoim facebookowym profilu – o co dokładnie chodzi?
Jedna z użytkowniczek Facebooka postanowiła skomentować post na profilu Disney Polska, który najpewniej dotyczył filmu Mulan. Komentarz wyraża się pozytywnie o filmie, ale padają w nim kontrowersyjne sformułowania.
Bardzo miło obejrzeć film w którym nie ma wepchanych na siłę murzynów i lgbt – napisała użytkowniczka Facebooka. Największe kontrowersje wzbudził jednak nie sam komentarz, a reakcja administracji profilu Disney Polska na niego. Wypowiedź nie została usunięta ani też zignorowana. Zamiast tego w odpowiedzi na niego pojawiła się emotka z sercem. Wydźwięk był więc taki, jakby Disney wyrażał aprobatę dla kontrowersyjnego komentarza. Jak informuje portal wirtualnemedia.pl, osoby piszące do Disneya w tej sprawie otrzymywały odpowiedź z zapewnieniami, że odpowiedź z sercem nie powinna się pojawić i był to błąd ludzki. Disney odsyłał także oburzonych internautów do oświadczenia agencji WebTalk, która odpowiada za prowadzenie facebookowego profilu Disney Polska.
Czytaj także: „Mulan” w wersji online zarobił więcej niż „Tenet” w kinach
Z całą stanowczością informujemy, że odpowiedź, która się pojawiła, w żaden sposób nie wyraża poglądów The Walt Disney Company ani agencji WebTalk i wynika jedynie z zaniedbania pracownika naszej agencji, który nie zapoznał się z całością wpisu i zignorował procedury wewnątrzfirmowe – czytamy w oświadczeniu. Faktycznie, kontrowersyjne słowa padły pod koniec komentarza jednej z użytkowniczek Facebooka i pracownik pobieżnie czytający wiele wypowiedzi starając się odpowiedzieć na jak najwięcej z nich, mógł to przeoczyć. WebTalk przeprosiło obserwatorów profilu Disney Polska oraz tych, którzy poczuli się dotknięci całą sytuacją. Agencja zapowiedziała również przekazanie 50 tysięcy zł na rzecz Stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii.