Disney zaliczył wpadkę związaną z komentarzem na swoim facebookowym profilu. Jedna z użytkowniczek popularnego portalu społecznościowego w niewybrednych słowach skomentowała film Mulan, po czym zyskała aprobatę administracji profilu. Teraz pojawiły się przeprosiny i zapewnienia, że wszystko jest wynikiem zaniedbania.

Disney zaliczył wpadkę z komentarzem na swoim facebookowym profilu – o co dokładnie chodzi?

Okazało się, że stronę Disney Polska prowadzi Walt Disney we własnej osobie!

Opublikowany przez Liczne rany kłute Piątek, 18 września 2020

Jedna z użytkowniczek Facebooka postanowiła skomentować post na profilu Disney Polska, który najpewniej dotyczył filmu Mulan. Komentarz wyraża się pozytywnie o filmie, ale padają w nim kontrowersyjne sformułowania.

Bardzo miło obejrzeć film w którym nie ma wepchanych na siłę murzynów i lgbt – napisała użytkowniczka Facebooka. Największe kontrowersje wzbudził jednak nie sam komentarz, a reakcja administracji profilu Disney Polska na niego. Wypowiedź nie została usunięta ani też zignorowana. Zamiast tego w odpowiedzi na niego pojawiła się emotka z sercem. Wydźwięk był więc taki, jakby Disney wyrażał aprobatę dla kontrowersyjnego komentarza. Jak informuje portal wirtualnemedia.pl, osoby piszące do Disneya w tej sprawie otrzymywały odpowiedź z zapewnieniami, że odpowiedź z sercem nie powinna się pojawić i był to błąd ludzki. Disney odsyłał także oburzonych internautów do oświadczenia agencji WebTalk, która odpowiada za prowadzenie facebookowego profilu Disney Polska.

Czytaj także: „Mulan” w wersji online zarobił więcej niż „Tenet” w kinach

Z całą stanowczością informujemy, że odpowiedź, która się pojawiła, w żaden sposób nie wyraża poglądów The Walt Disney Company ani agencji WebTalk i wynika jedynie z zaniedbania pracownika naszej agencji, który nie zapoznał się z całością wpisu i zignorował procedury wewnątrzfirmowe – czytamy w oświadczeniu. Faktycznie, kontrowersyjne słowa padły pod koniec komentarza jednej z użytkowniczek Facebooka i pracownik pobieżnie czytający wiele wypowiedzi starając się odpowiedzieć na jak najwięcej z nich, mógł to przeoczyć. WebTalk przeprosiło obserwatorów profilu Disney Polska oraz tych, którzy poczuli się dotknięci całą sytuacją. Agencja zapowiedziała również przekazanie 50 tysięcy zł na rzecz Stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii.

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.