Netflix jest i pozostanie najpopularniejszym serwisem SVOD w Europie Środkowo-Wschodniej. Do 2025 roku liczba subskrybentów tego serwisu ma wzrosnąć o 135 proc. w tej części kontynentu. Łącznie za usługi subskrypcyjne w naszym regionie za pięć lat będzie płacić blisko o 160 proc. więcej osób niż pod koniec 2019 roku. 

Polska ściga się z Rosją o pozycję lidera w regionie

Najnowszy raport opublikowany przez Digital TV Research przynosi sporo ciekawych informacji dotyczących rynku serwisów SVOD (subskrypcja wideo na żądanie) w Europie Środkowo-Wschodniej. Według jego twórców w naszym regionie w 2025 roku platformy wideo będą miały 26,42 mln płatnych subskrypcji. To o blisko 160 proc. więcej niż pod koniec ubiegłego roku. Najwięcej nowych klientów przybędzie w Rosji (4,8 mln), gdzie łącznie za subskrypcje będzie płacić 8,8 mln osób. W Polsce ma przybyć 5 mln płacących za SVOD i za pięć lat będzie ich łącznie 8,7 mln. Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research skomentował:

Nie przegap
Wywiad z CEO realme w Europie – Madhav Sheth zapowiada zmiany
Madhav Sheth
Nowy wiceprezes oraz CEO realme w Europie i Indiach, czyli Madhav Sheth, znalazł chwilę czasu dla nas i zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań. Ostatnie dni dla marki były wyjątkowo zajęte, bo firma po raz pierwszy pojawiła się na międzynarodowych targach IFA w Berlinie. W związku z tym postanowiliśmy porozmawiać o planach na przyszłość, rozwoju […]

Rosja stała się liderem rynku subskrypcji SVOD w 2019 roku, wyprzedzając Polskę. Chociaż ma wielu krajowych graczy, to rozwój rosyjskiego sektora SVOD będzie nadal hamowany przez ograniczoną obecność zagranicznych platform. Rosyjski regulator wprowadził limit 20 proc. kapitału zagranicznego w platformach OTT. 

Liczba subskrybentów Netflixa znacznie wzrośnie, ale urośnie mu mocny konkurent

Fot. PixaBay

Wśród serwisów streamingowych pozycję zdecydowanego lidera w naszym regionie utrzyma Netflix. W 2025 roku ma mieć 7,74 mln subskrybentów. To o 135 proc. więcej niż na koniec 2019 roku i o blisko 80 proc. więcej niż na koniec 2020 roku. Obecnie za plecami Netflixa konkurencja praktycznie nie istnieje. Wiceliderem jest HBO GO (220 tys. subskrypcji), które minimalnie wyprzedza Amazon Prime Video (216 tys.). Oba serwisy w ciągu pięciu lat potroją swoją bazę klientów, ale obecnej pierwszej trójce zestawienia wyrośnie groźny konkurent. Eksperci z Digital TV Research przewidują, że wiceliderem rynku za pięć lat będzie Disney+, który będzie miał 4,02 mln abonentów. Na dodatek Disney zapowiedział też uruchomienie serwisu Star, który ma zawierać treści skierowane do dorosłych odbiorców. Obie usługi mogą sporo namieszać na rynku SVOD, nie tylko w naszym regionie.

Czytaj też: CBS All Access zmieni się w Paramount+ i rozpocznie światową ekspansję

Raport zwraca też uwagę na spory udział pozostałych, czyli głównie krajowych usług subskrypcyjnych. Na koniec 2019 roku miały łącznie 6,69 mln subskrybentów, a za pięć lat będzie ich dwukrotnie więcej. W Polsce mocnym graczem może stać się usługa, którą zamierzają wspólnie uruchomić Cyfrowy Polsat i TVN Discovery Polska. Obecnie projekt jest na etapie zabiegania o zgodę na koncentrację w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

Źródło: Broadbandtvnews.com




Paweł Pązik

Pisze o filmach, serialach i mediach. W wolnych chwilach ogląda filmy i seriale oraz konsumuje media.