YouTube teatr

Projekt „YouTube Dni Kultury” ma pomóc wypromować teatr

2 minuty czytania
Komentarze

Teatr mocno ucierpiał przez pandemię koronawirusa. YouTube we współpracy z polskimi teatrami i artystami chce przypomnieć internautom o tej dziedzinie sztuki. W dniach 18-20 września odbędzie się wydarzenie online „YouTube Dni Kultury”, które wypełnią premiery, spektakle, balet, musicale, dokumenty i materiały zza kulis.

YouTube chce pokazać, że teatr żyje i ma się dobrze

W ramach wydarzenia trzynaście instytucji z całej Polski udostępni swoje treści. Są to Teatr Capitol, Teatr Kwadrat im. Edwarda Dziewońskiego, Teatr Montownia, Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu, Teatr Polonia, Teatr Powszechny im. J. Kochanowskiego w Radomiu, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, Studio Buffo, Studio teatrgaleria, Teatr Syrena, Teatr Wielki w Łodzi, Teatr Wielki – Opera Narodowa oraz Klub Komediowy. 

Czytaj też: YouTube Music coraz popularniejsze – liczby nie kłamią

Twórcy inicjatywy przyznają, że inspiracją były dla nich materiały udostępniane przez teatry w internecie w trakcie lockdownu. Pojawiały się wówczas transmisje na żywo oraz materiały archiwalne, które spotkały się z życzliwym przyjęciem ze strony publiczności. Teatry wybrały taką formę promocji i podtrzymania kontaktu z widzami, bo były zamknięte od połowy marca do czerwca. Dopiero jesienią większość z nich wprowadza premiery do repertuaru. Małgorzata Krasowska, YouTube Partnerships Manager na Europę Środkowo-Wschodnią, wyjaśnia, czym jest projekt „YouTube Dni Kultury”:

Celem jest przedstawienie Polakom różnorodnych instytucji, które publikują na swoich kanałach spektakle, czytanie performatywne sztuk, materiały zakulisowe i wyjątkowe spotkania z aktorami. Widzowie będą mieli szansę zanurzyć się w artystycznym klimacie i odwiedzić w czasie jednego weekendu aż trzynaście teatrów. Mamy nadzieję, że publiczność zapozna się z ofertą wirtualną teatrów i dzięki temu ponownie zapragnie odwiedzić je osobiście. 

Dwie doby na obejrzenie spektaklu

Wydarzeniem specjalnym będzie wywiad Tomasza Raczka z Krystyną Jandą na jego kanale na YouTube. Pełny program wydarzenia „YouTube Dni Kultury” oraz informacje o wszystkich spektaklach znaleźć można na stronie festiwalu. Większość materiałów będzie dostępna przez 48 godzin od premiery. Spektakle Teatru Polonia będzie można oglądać przez pół roku od terminów premier.

Źródło: informacja prasowa

Motyw