Disney Fox

Disney pozbywa się słowa „Fox”, nazwy zmienią wytwórnie telewizyjne

2 minuty czytania
Komentarze

Disney zmienia nazwy swoich wytwórni telewizyjnych. Znika z nich słowo „Fox”, co jest jednym z następstw przejęcia 21st Century Fox przez Disney w 2019 roku.

Disney wchłonął 21st Century Fox. To była gigantyczna transakcja

Disney przejął kilka marek, które pozwoliły koncernowi umocnić swoją pozycję w branży rozrywkowej (screen: YouTube.com/Al Jazeera English)

Koncern Walt Disney Company sfinalizował transakcję przejęcia rozrywkowej części 21st Century Fox w marcu 2019 roku. Koncern musiał wyłożyć aż 71,3 mld dolarów. W show-biznesie większą transakcją w historii była jedynie warta 103,5 mld dol. fuzja AOL i Time Warner z 2001 roku. Disney zapłacił tak wiele, aby stać się właścicielem praw do filmów, seriali, studiów producenckich oraz nadawców satelitarnych i kablowych. 

Disney systematycznie wyrzuca słowo „Fox” ze swojego portfolio

Po sfinalizowaniu umowy władze Disneya postanowiły się pozbyć nazw Fox. Jak pisał serwis Variety.com,  nie chciano, aby nowe produkty kojarzyły się z poprzednim właścicielem i odbiorcy nie byli zdezorientowani. Pod marką Fox działają nadal kanały telewizyjne Fox Sports, Fox Business czy Fox News, które należą do Fox Corporation. Na początku 2020 roku słowo Fox zniknęło z nazw studiów produkcyjnych 20th Century Fox i Fox Searchlight Pictures, które nazwano: 20th Century Studios oraz Searchlight Pictures.

Przyszła kolej na wytwórnie telewizyjne

https://youtu.be/YmgQjs8ygEM

W poniedziałek Disney poinformował o zmianie nazw trzech wytwórni telewizyjnych. 20th Century Fox Television nazywa się teraz 20th Television. ABC Studios i jego spółka zależna ABC Signature połączyły się i działają jako ABC Signature. Fox 21 Television Studios to obecnie Touchstone Television. W tym przypadku Disney wrócił do marki telewizyjnej, której nie używał od 2007 roku. Serwis TheVerge.com dziwi się, że Disney zdecydował się na nazwę 20th Television zamiast bardziej logicznej w tym wypadku „20th Century Television”

Czytaj też: Liczba subskrybentów Disney+ zaskakuje, będzie nowy serwis sVOD

Co rebranding oznacza dla widzów? Dla nich to głównie zmiana kosmetyczna. Już jesienią fani takich seriali jak „The Simpsons” czy „Family Guy” zobaczą nowe logo i plansze po napisach przy okazji premier nowych odcinków

Źródło: TheVerge.com, Variety.com

Motyw