ANDROID.COM.PL – społeczność entuzjastów technologii
Pliki

Jak zabezpieczyć Dysk Google przed utratą dostępu do plików?

Autor: Kamil Żółkiewicz Kategoria: Porady

W przypadku korzystania z usług chmurowych bardzo łatwo jest dostrzec, że Dysk Google jest jednym z najchętniej stosowanych rozwiązań przez użytkowników. Taką informacją chwali się Google na stronie głównej swojego dysku internetowego. Jednak Dysk Google ma swoje silne argumenty, dla których faktycznie większość użytkowników korzysta właśnie z tej usługi chmurowej. Znajdziesz tam wiele przydatnych opcji oraz narzędzi, które na pewno pomogą w poprawieniu codziennej produktywności. Jednak bardzo często w natłoku codziennej pracy można zapomnieć o tym, jak ważna jest nie tylko sama efektywność Twoich starań. Istotne jest także samo zabezpieczenie się. Zatrzymaj się na chwilę i wyobraź sobie, że tracisz wszystkie swoje pliki, które są ulokowane na Dysku Google? Całkiem sporo, prawda? Trochę szkoda. Dlatego warto pomyśleć zawczasu i wyprzedzić fakty. Jak zabezpieczyć Dysk Google? 

Jak zabezpieczyć Dysk Google? Nie odkładaj tego na ostatnią chwilę!

Zabezpiecznia
Źródło: pixelcreatures from pixaby

Zanim przejdziemy do sprawdzonych sposobów na to, jak zabezpieczyć swoje dane na dysku, musisz zmienić swoje myślenie. Przede wszystkim nie możesz odkładać tego na ostatnią chwilę. Jeśli tak zrobisz, nigdy nie dopniesz kopii zapasowej. Zawsze będzie coś ważniejszego niż zabezpieczenie swoich plików. Dlatego, aby nie być na siebie złym i mieć do siebie pretensje później przez długi czas. Musisz mieć świadomość, że to, co trzeba wykonać, aby zrobić kopię zapasową swoich danych, wcale nie wymaga od Ciebie wielkiego poświęcania czasu. To bardzo proste czynności. Po Twojej stronie jest jedynie kilka kliknięć, a resztę będzie robić już za Ciebie Twoja maszyna. Możliwe, że z tą świadomością będzie łatwiej szybciej zabrać się za zabezpieczenia swoich plików na Dysku Google. 

Pobierz Dysk Google z Google Play! 

Zobacz także: Dysk Google z nową ikoną – wkracza do niej znacznie więcej kolorów

Pobierz aplikację Dysk Google

Dysk Google na komputer
Dysk Google na komputer

To jeden z najszybszych sposobów na to, aby mieć z głowy robienie kopii zapasowej. Wystarczy pobrać jedynie aplikację Dysk Google na swój komputer. Zrobisz to, klikając na koło zębate (ustawienia). Tam należy nacisnąć “Pobierz Dysk na komputer”. Po zainstalowaniu i zalogowaniu się na odpowiednie konto aplikacja zacznie pracować i tworzyć kopię zapasową. To jeden z najszybszych sposobów na to, aby zabezpieczyć swoje pliki. Nie musisz martwić się o swoje pliki graficzne oraz zdjęcia. Podobna sytuacja tyczy się dokumentów PDF. Jednak jeśli korzystasz z takich aplikacji jak Dokumenty, Arkusze i Prezentacje Google, wtedy może pojawić się mały problem, ponieważ aplikacja zapisze je na Twoim urządzeniu w formacie działającym tylko w obrębie Dysku Google. Po kliknięciu ikonek umieszczonych na dysku Twojego komputera zostaniesz przeniesiony do przeglądarki. Tam po zalogowaniu na swoje konto Google otworzy się plik i będziesz mógł go odczytać oraz edytować. Jednak w sytuacji, kiedy chciałbyś zrobić kopię swoich plików tekstowych, arkuszy i prezentacji do takiej formy, aby dawały się otworzyć przez zewnętrzne programy, wówczas najlepiej zrobić to sposobem manualnym. 

Pobierz Dysk na komputer

Zobacz także: Dysk Google staje się przyjaźniejszy dla przedsiębiorstw

Pobierz manualnie zawartość

Pliki
Źródło: MTZD from pixaby

Wykonanie manualnej kopii daje Ci gwarancję, że będziesz w stanie otworzyć pliki tekstowe, arkusze oraz prezentacje w zewnętrznym oprogramowaniu. Wystarczy jedynie wrzucić wszystkie swoje pliki do jednego folderu i pobrać go. W taki sposób wymienione pliki będą pobierać się w formacie .docx, .xlsx oraz .pptx. Dzięki temu po pobraniu plików możesz je przerzucać na Dysk Google oraz otwierać w oprogramowaniu, z którego korzystasz na swoim komputerze. 

Jak zabezpieczyć Dysk Google? To bardzo ważne pytanie, ponieważ w ten właśnie sposób możesz niekiedy oszczędzić sobie wielu problemów. Wyobraź sobie moment, kiedy tracisz wszystkie swoje pliki ulokowane na Dysku Google. Na pewno szkoda całej Twojej pracy. Tutaj przede wszystkim trzeba zmienić myślenie. Nie odkładaj tego na ostatnią chwilę. Dlaczego? To bardzo proste, bo tego nie zrobisz nigdy. Zawsze będzie coś ważniejszego. Dopiero w momencie, kiedy wszystko stracisz, pojawią się myśli i złości – mogłem to zrobić wcześniej. Sam proces zabezpieczenia nie jest wcale trudny. W tym celu wystarczy jedynie przykładowo pobrać dedykowaną aplikację, która zrobi kopię zapasową na dysku Twojego urządzenia. Dlatego najlepiej zajmij się tym już teraz! Nie będziesz żałować. 

Źródło obrazka wyróżniającego: roma1880 from pixaby

Sprawdź najnowsze wpisy