YouTube kiedyś i dziś to dwa zupełnie inne obrazki. Obecnie jest bardzo rozbudowanym serwisem. Śmiało może chwalić się tytułem jednej z najczęściej odwiedzanych stron na całym świecie. W jaki sposób budować swój kanał tak, aby był profesjonalny? Wielu już próbowało i ich starania spełzły na niczym. Jednak z ratunkiem przychodzą narzędzia dla youtubera. To właśnie z nimi będziesz w stanie odpowiednio przygotować się na wizytę widza na Twoim kanale. W ten sposób pokażesz się z profesjonalnej strony i zachęcisz do pozostania na dłużej. Poszczególne narzędzia pozwolą również do tego, aby widz trafił na kanał w serwisie YouTube. 

Canva – zadbaj o wizualną stronę 

Właściwie prowadzony kanał to przede wszystkim strona graficzna. W końcu kupuje się oczami. Jego wygląd ma duzy wpływ na odbiór przez widza. Canva to narzędzie bardzo popularne. Użytkowanie jest stosunkowo proste i nie trzeba posiadać ogromnej wiedzy do jego obsługi. Cały interfejs jest bardzo intuicyjny, a co za tym idzie, już pierwsze momenty z narzędziem będą stosunkowo łatwe. Nie musisz niczego pobierać. Canva działa w obrębie przeglądarki, dlatego nie musisz niczego pobierać. Wystarczy założyć konto i bezpłatnie korzystać z usługi. Jeśli potrzebujesz więcej możliwości, wówczas można skorzystać z konta premium, które pozwala na wykorzystanie całego potencjału. Jeśli jednak Canva to za mało, wtedy warto pomyśleć o korzystaniu z Gimpa i Photoshopa. Dla kreatywnych osób będzie to odpowiednie rozwiązanie, aby puścić wodzę fantazji. 

Zobacz Canva

Zobacz także: Photoshop natywnie na Windows 10 ARM – Adobe przed nim ostrzega

Naucz się korzystać z Google – słowa kluczowe poprowadzą widzów do Ciebie

Dla wielu osób tajemnicą jest funkcjonowanie wyszukiwarki Google oraz pozycjonowanie. Jak zrobić, by znaleźć się w pierwszych wynikach po wpisaniu określonej frazy? Po wpisaniu jednego wyrazu Google podpowiada proponowane zapytania. Warto z tego skorzystać i traktować to jako inspirację. Przykładowo wpisując „jak upiec” pierwszą propozycją, jaką zobaczysz, będzie „jak upiec chleb”. Dlatego, jeśli na swoim kanale chcesz zajmować się gotowaniem, wówczas warto zrobić film na ten temat i użyć wskazanej frazy w tytule — oczywiście dodając kilka słów poza tym jeszcze od siebie. Podobnie możesz wykorzystywać również wyszukiwarkę obecną na YouTube. 

Zobacz także: YouTube testuje nowe gesty — przewijanie nigdy nie było prostsze

Google Ads – dla tych, którzy opanowali już działanie wyszukiwarki i pozycjonowania

To narzędzie, które pozwoli sprawdzić, jak często określone sowa kluczowe pojawiają się w wyszukiwarce Google. Jest to najpopularniejsze rozwiązanie, które pozwoli sprawdzić również czas, w jakim słowo kluczowe jest wyświetlane najczęściej. W ten sposób będziesz w stanie odpowiednio zaplanować Twoje działania i trafić ze słowami kluczowymi w odpowiedni moment. Google Ads samo w sobie jest bardzo intuicyjnym narzędziem — podobnie jak wszystkie inne aplikacje od giganta. 

Zobacz Google Ads

Montowanie filmu z odpowiednim oprogramowaniem

To kolejna bardzo ważna i kluczowa kwestia, jeśli chcesz zaistnieć w portalu YouTube. Tutaj wybór jest bardzo szeroki. Nie każdy korzysta z profesjonalnego oprogramowania, które na początku może nie być za małym wydatkiem dla youtubera. Swojego wyboru możesz dokonać zgodnie ze stylem pracy, jaki preferujesz. Jedne osoby bardziej cenią sobie pracę na tradycyjnych programach na desktopie Twojego komputera. Jednak inni powiedzą, że zdecydowanie wolą tworzyć w rozwiązaniach online. Wówczas niczego nie musisz pobierać. Jedyne czego będziesz potrzebować to konto użytkownika w wybranej usłudze. Profesjonalnym programem, nad którym warto zastanowić się, kiedy rozbujasz już swój kanał, jest Vegas Pro. Jeśli nie wiesz, na co się zdecydować możesz postawić na pracę z Adobe — Adobe Premiere Elements (tradycyjny program) i Adobe Spark (online). To jedynie przykłady. W wyszukiwarce Google można znaleźć ogrom propozycji zarówno w wersji programu, jak i aplikacji internetowej. 

Zobacz także: Gmail jest w stanie współpracować z aplikacjami Adobe

Narzędzia dla youtubera pozwalają poradzić sobie ze wszystkimi trudnościami kreowania swojego kanału oraz docierania do swojej publiczności. Oczywiście należy również pamiętać o tym, że samo prowadzenie kanału to również czas, który trzeba poświęcić. Same narzędzia nigdy nie zrobią roboty za Ciebie. Ważna jest także regularność publikowania. Jeśli materiały będą pojawiały się na kanale w stałych odstępach czasu i serwis będzie żył, wtedy z pewnym czasem na pewno uda się znaleźć stałą publiczność.

Źródło obrazka wyróżniającego: Obraz mohamed Hassan z Pixabay

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Kamil Żółkiewicz

Miłośnik nowoczesnych technologii, w których docenia przede wszystkim możliwości zdalnej współpracy. Ceni przede wszystkim technologiczne zastosowanie w zakresie biznesu. Od wielu lat redaktor poszczególnych serwisów internetowych.