Porady dla Google Keep, czyli jak pracować wydajniej z cyfrowym notatnikiem

4 minuty czytania
Komentarze

Coraz więcej osób decyduje się na wybieranie cyfrowych notatników zamiast tych tradycyjnych. Na rynku jest wiele ciekawych propozycji, a jedna z nich to Google Keep. Notatnik jest zsynchronizowany z Twoim kontem Google i wszystkimi innymi usługami. Google Keep pozwala przenosić content pomiędzy Dokumentami Google, co bardzo często ułatwia pracowanie, sprawiając, że działasz szybciej. Porady dla Google Keep powinny być pomocne przede wszystkim dla osób, które nie do końca rozumieją jak działa notatnikowe narzędzie od wyszukiwarkowego giganta i jak utrzymać w nim porządek. 

Masz bałagan w notatkach i zakładkach? Po to masz archiwum! 

Na pewno już nieraz zrobiłeś notatkę z myślą „oh tak będę do niej wracać codziennie, musi być przypięta, no jest bardzo ważna”. Nigdy później do niej nie zajrzałeś,  prawda? Spokojnie. Naprawdę warto korzystać z archiwum. To nie jest śmietnik. Jeśli naprawdę będziesz potrzebował do czegoś wrócić, wtedy wystarczy jedynie poszukać w archiwum lub skorzystać z wyszukiwarki wbudowanej w Google Keep. Śmiało przenoś wszystkie notatki właśnie do archiwum. Zostaw jedynie to, do czego naprawdę zaglądasz często. Przykładowo mogą to być listy z zadaniami. Jednak link do ciekawego kursu na pewno nie będzie Ci potrzebny codziennie. W ten sposób na pewno będziesz długo zadowolony z Google Keep i nie zrezygnujesz z niego z powodu chaosu. 

Pobierz Google Keep z Google Play! 

Wyciąganie tekstu ze zdjęcia, czyli OCR w Google Keep

To bardzo przydatna opcja, kiedy potrzebujesz wysłać do kogoś tekst ze zdjęcia, a jednak nie chcesz go przepisywać ręcznie. W tym celu może Ci pomóc bardzo ciekawa funkcja w Google Keep. “Wyciągnij tekst z obrazu” działa bardzo prosto. Wystarczy wkleić do notatki obiekt graficzny, gdzie znajduje się tekst. Wybierasz więcej opcji (trzy pionowe kropeczki) i wśród innych dodatkowych rozwiązań znajdziesz omawianą funkcję. 

Zobacz także: Google Keep – notatki z ciemnym motywem!

Współpracuj z Dokumentami Google

Z poziomu Google Keep masz możliwość zapisywać notatkę do Dokumentu Google. Notatki nie mają opcji formatowania oraz osadzania grafik w tekście. Jeśli zależy Ci na zaawansowanej edycji tekstu, wówczas możesz bardzo łatwo przenieść całą zawartość notatki do Dokumentu Google. Sam plik utworzy się oczywiście automatycznie na Twoim Dysku Google. Czy działa to w drugą stronę? Oczywiście, że tak. Pracując w Dokumencie, możesz rozwinąć menu, klikając prawym przyciskiem myszy. Znajdziesz tam “Zapisz w Keep”. Opcja pokaże Ci się dopiero wtedy, kiedy zaznaczysz zdjęcie lub tekst. Działanie jest takie samo. W Google Keep natychmiast utworzy się notatka z zaznaczonymi elementami z Dokumentu. 

Zobacz także: Google Keep z miliardem instalacji – notatki ciągle popularne

Nagrywanie notatek dźwiękowych alternatywą dla pisania

Świat idzie do przodu, a notatki nie muszą być wiecznie utożsamiane z pisaniem. Google Keep pozwala na sporządzanie notatek głosowych. W tym celu wystarczy jedynie wejść do aplikacji i nacisnąć na dolnym pasku narzędzi ikonkę mikrofonu. W ten sposób będziesz mógł nagrać swoją notatkę głosową, która będziesz mógł odsłuchać w każdej chwili na dowolnym urządzeniu.

Personalizacja skrótów klawiaturowych pomoże czuć się jak u siebie

Jeśli chcesz ustawiać swoje skróty klawiszowe, które przykładowo masz także w innych aplikacjach, możesz nacisnąć na koło zębate w prawym górnym rogu i wybrać taką możliwość. W ten sposób zapewnisz sobie porządek w swoich spersonalizowanych skrótach klawiszowych i szybciej przyzwyczaisz się do korzystania z Google Keep. Zawsze przyśpieszy to Twoją pracę i oszczędzi klikania myszką. 

Porady dla Google Keep powinny nauczyć Cię przede wszystkim logiki pracy w środowisku notatnika. Główny obszar powinien być zarezerwowany przede wszystkim dla najważniejszych zapisków, które potrzebujesz mieć od razu pod ręką, kiedy wchodzisz do aplikacji. Mowa tutaj między innymi o listach z zadaniami do zrobienia oraz innych ważnych organizerach, do których zapewne będziesz bardzo często zaglądać. Cała reszta powinna być podzielona na kategorie lub archiwizowana. 

Motyw