adblock iphone

AdBlock na iPhone – aplikacje usuwające reklamy

4 minuty czytania
Komentarze

Reklam w sieci jest coraz więcej i możemy się na nie natknąć praktycznie wszędzie. Większość z nas nie lubi reklam, zwłaszcza tych nachalnych, zajmujących dużo miejsca. Najgorsze są chyba wyskakujące okienka. Trzeba zamknąć je krzyżykiem lub, co gorsze, poczekać aż będzie można to zrobić. Przez natłok reklam coraz więcej użytkowników internetu decyduje się korzystać z narzędzi, które będą je blokować. Nic więc dziwnego, że tyle osób szuka informacji o aplikacjach typu AdBlock na swojego iPhone. W tym krótkim artykule przedstawię Wam kilka aplikacji, które pomogą uporać się z reklamami na iOS. Musicie wiedzieć, że jakiś czas temu Apple zablokował możliwość, aby aplikacja mogła manipulować internetem w innych aplikacjach. Na ten moment, bez jailbreaka nie można usunąć reklam ze wszystkich aplikacji na naszym telefonie. Zablokować reklamy zewnętrzną aplikacją można tylko na przeglądarce Safari.

AdBlock na iPhone – AdGuard

adblock iphone adguard

Pierwszą propozycją jest AdGuard – adblock&privacy. To jeden z najpopularniejszych blockerów reklam na urządzenia z systemem iOS. Swoją popularność na pewno zdobył dzięki swojej prostocie, a także możliwości dostosowania blokowania reklam. Do aplikacji została wbudowana masa filtrów, które pozwolą zdecydować, co chcemy widzieć, a czego nie. Jeśli gotowe filtry nie spełnią oczekiwań, można stworzyć własne. Aplikacja może zablokować śledzenie, które pomaga personalizować reklamy pod twoje preferencje oraz zablokować widżety mediów społecznościowych, które obecne są teraz na prawie każdej stronie. AdGuard chroni przed wyłudzeniami i nieświadomym kopaniu kryptowalut. Pozwala również na ustawienie ulubionego DNS, dla jeszcze większej prywatności. Oczywiście możemy skorzystać z tych dostarczonych przez AdGuard. Warto wspomnieć, że aplikacja jest darmowa. Twórcy AdGuard twierdzą, że dzięki używaniu ich aplikacji zaoszczędzisz baterię, a także przyspieszysz Safari nawet czterokrotnie razy. Z tym przyspieszeniem na pewno trochę przesadzili. Wątpię by różnica była aż tak duża, nie mniej blokowanie reklam na pewno przyspiesza ładowanie stron.

AdBlock na iPhone – Ad Blocker Plus

adblock iphone

Drugi na liście jest Ad Blocker Plus: Block the Ads. Ten bloker reklam również jest dostępny za darmo w sklepie z aplikacjami. Aplikacja znacznie prostsza i bardziej uboga w funkcje od poprzednika. Trafiła tu dlatego, że przynajmniej została zaktualizowana do nowej wersji w tym roku, w odróżnieniu od konkurencji w App Store. Robi to, co powinien adblock robić. Czyli: blokuje reklamy, wyskakujące okienka i banery na stronach przeglądanych za pomocą Safari. Konfiguracja sprowadza się do trzech prostych kroków. Dzięki temu, że Ad Blocker Plus skupia się wyłącznie na blokowaniu reklam. Dlatego też na pewno zaoszczędzimy nieco więcej baterii niż w rozbudowanym AdGuard. Korzystając z tej aplikacji powinniśmy również odczuć szybsze wczytywanie się stron, niż bez włączonego adblocka. Jeżeli AdGuard nie przypadł Wam do gustu, spróbujcie tej aplikacji.

Zobacz też: iPhone 11 – premiera. Oto nowe smartfony Apple

AdBlock na iPhone – Brave Browser

adblock iphone

Bardzo ciężko o dobre aplikacje, które będą odpowiednio blokować reklamy, będą otrzymywać aktualizacje na bieżąco oraz nie będą płatne. Dlatego zamieściłem tylko dwie propozycje wyżej. Co, jeśli nie macie ochoty korzystać z dwóch aplikacji, czyli adblocka i Safari? A może chcecie spróbować jakieś innej przeglądarki niż tej domyślnej od Apple? Polecam przetestować Brave Fast Privacy Browser. Ta świetna przeglądarka jest całkowicie darmowa. Twórcy Brave stawiają przede wszystkim na prywatność twoich danych, bezpieczeństwo oraz szybkość działania. Aplikacja posiada wbudowanego adblocka, więc nie musimy nic więcej instalować. Przeglądarka uchroni nasze dane przed wyciekiem, a co ważniejsze, nie sprzeda tych danych firmom trzecim. Możemy czuć się bezpieczni, ponieważ twórcy zatroszczyli się o to, byśmy nie natknęli się na żadne wirusy, złośliwe domeny, luki zabezpieczeń, śledzenie, wycieki naszych preferencji, historii przeglądania i innych danych. Nasze informacje nie są wysyłane ani na serwery Apple, ani Google, ani żadnej innej firmy. Dzięki optymalizacji, blokowaniu śledzenia i zrezygnowaniu ze zbędnych funkcji, Brave ma być szybszy nawet ośmiokrotnie od standardowej przeglądarki, przy czym ma gwarantować również mniejsze zużycie baterii oraz pakietu danych.

Motyw