Dlaczego Mi Band nie chce się parować i połączyć?

Kacper Rygielski Porady 2019-07-25

Dlaczego Mi Band nie chce się parować i połączyć? Wiele osób poszukuje rozwiązania na problem ze sparowaniem Mi Band od Xiaomi. Urządzenia, które łączą się po bluetooth, natrafiają czasem na pewne przeszkody w prawidłowym połączeniu ze smartfonem. Wynika to z pewnej niedoskonałości tego standardu bezprzewodowej komunikacji, a także różnymi wersjami bluetooth, modeli telefonu, wersji Androida, nakładki producenta, ustawień i tak dalej. Im nowszą wersję bluetooth mamy (aktualnie 5.0), tym lepszą stabilność połączenia mamy zapewnioną. Dlatego warto sprawdzać przy zakupie telefonu i urządzeń bluetooth jaką wersję posiadają. Co robić, gdy nie możemy połączyć się z opaską? Jak poprawnie sparować Mi Band z naszym smartfonem? W tym artykule zaprezentuję Wam kilka sposobów na uporanie się z tym problemem.

Zobacz też: Xiaomi Mi Band 4 zaliczył naprawdę genialny start

Dlaczego Mi Band nie chce się parować i połączyć?

Dlaczego MiBand nie chce się parować i połączyć?

Najlepiej na początku zrestartować telefon. Może to tylko tymczasowy błąd systemu lub jakiejś aplikacji i dlatego opaska nie chce się połączyć. Jeśli to nie pomoże, przechodzimy dalej. Przed sparowaniem upewnijmy się, że mamy w telefonie włączony bluetooth oraz widoczność ustawioną dla wszystkich urządzeń. Czasem bez włączonego GPS mogą wystąpić problemy z połączeniem opaski, dlatego zalecam włączenie lokalizacji. Gdy smartfon nie może znaleźć Mi Band, aby go sparować, pomóc może nam aplikacja Bluetooth Scanner. Instalujemy ją, włączamy GPS i odpalamy low energy scan. Po znalezieniu smart opaski Xiaomi przechodzimy do aplikacji Mi Fit i rozpoczynamy parowanie.

Co, jeśli mamy już Mi Banda sparowanego z naszym smartfonem, ale nie możemy się ponownie połączyć? Jeżeli restart telefonu nie pomógł, możesz spróbować takiego o to sposobu: Usuń sparowanie w aplikacji Mi Fit, następnie przerwij połączenie z opaską i zapomnij urządzenie w ustawieniach bluetooth. Wyczyść dane podręczne aplikacji Mi Fit. Teraz wyłącz telefon, włącz go z powrotem i spróbuj ponownie sparować urządzenie z użyciem Mi Fit. Jeżeli to również nie przynosi żadnych rezultatów, zamiast Mi Fit możemy spróbować na przykład Notify & Fitness for Mi Band. Przed jego instalacją usuwamy Mi Fit. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy mamy Mi Band 4, wtedy oficjalna aplikacja musi pozostać zainstalowana na naszym urządzeniu.

Jeżeli żadne z powyższych rozwiązań nie pomaga, możesz jeszcze przywrócić ustawienia fabryczne opaski. Wchodzisz do ustawień Mi Band, następnie zakładka więcej, potem ustawienia fabryczne. Pamiętajcie, by mieć zawsze najnowsze oprogramowanie. Zaktualizujcie zarówno aplikację do obsługi opaski, jak i sam system. Może się tak zdarzyć, że problemy z połączeniem wynikały z błędów oprogramowania, a w najnowszej aktualizacji owe błędy zostały zniwelowane. Dotarliście do tego momentu i nadal macie problem ze sparowaniem swojej opaski ze smartfonem? Musicie wziąć pod uwagę, że Mi Band, którego nabyliście, może mieć wadę fabryczną. Sprawdźcie na innym telefonie (na przykład znajomego) czy jest możliwość prawidłowego połączenia. Jeśli nie, pozostaje wam wtedy tylko oddać smart opaskę na reklamację.



x