Nie znajduje sieci w telefonie. Co zrobić?

Kacper Rygielski Porady 2019-07-10

Co zrobić, gdy nie znajduje sieci w telefonie? Nasze urządzenie może nam wtedy pokazywać brak zasięgu sieci lub komórkowego połączenia transmisji danych. Pewnie większość użytkowników telefonów spotkała się kiedyś z takim problemem. Jasną sprawą jest, że możemy nie mieć sieci, gdy znajdujemy się w miejscu, gdzie nie ma zasięgu i to nie powinno nikogo dziwić. Mogą się również zdarzyć różne problemy techniczne po stronie operatora komórkowego. Polecałbym przy okazji sprawdzić, czy wszystko mamy dobrze ustawione, jeżeli chodzi o naszego operatora oraz uregulowane, na przykład opłatę za abonament.

Co, jeśli, znajdujemy się w miejscu z zasięgiem, a telefon nadal nie może znaleźć sieci? Zapraszam do artykułu, w którym pokaże Wam kilka kroków mogących pomóc w przywróceniu sieci na waszym telefonie. Zanim przejdziecie dalej – proszę, zacznijcie od banalnej i najprostszej rzeczy, jaką możecie zrobić. Wyłączcie telefon i włączcie go z powrotem. Bardzo często to wystarczy, żeby zażegnać taki problem. Restartując telefon, zamyka się wszystkie działające aplikacje oraz zwalnia pamięć, co może naprawić jakiś tymczasowy błąd w systemie. Jeżeli to nie pomogło, sprawdźcie poniższe sposoby.

Zajrzyj również na nasze forum: Nie znajduje sieci w telefonie. Co zrobić?

Nie znajduje sieci w telefonie. Co zrobić?

Nie znajduje sieci w telefonie. Co zrobić?

Upewniliście się, że znajdujecie się w miejscu, gdzie jest zasięg. Wyłączyliście telefon i włączyliście go ponownie. Z waszym operatorem komórkowym jest wszystko w porządku. Co robić dalej? Musicie sprawdzić, czy ustawienia sieci w telefonie są prawidłowe. Mogła je zmienić, któraś z aplikacji albo sami to omyłkowo zrobiliście. Brak sieci to może być też oznaka uszkodzonej karty SIM. Możliwe również, że dopiero przywrócenie do ustawień fabrycznych, wgranie na nowo softu lub aktualizacja pomoże rozwikłać problem z siecią. Natomiast najmniej wesoło jest wtedy, gdy samo urządzenie jest niesprawne, bo i tak może się zdarzyć. Któryś z podzespołów obsługujących sieć komórkową mógł się po prostu zepsuć.

Ustawienia Telefonu

  1. Wyłączyć tryb samolotowy. Można przez przypadek go włączyć i nie wiedzieć o tym, a potem mieć problem z dostępem do sieci.
  2. Sprawdzić, czy ma się odpowiednio ustawiony tryb sieci, który jest obsługiwany przez naszą kartę SIM. W preferowanym ustawieniu trybu przełączmy na automatyczny. Wtedy telefon nie będzie ograniczał się do jednego, konkretnego trybu tylko będzie przełączał się między nimi w poszukiwaniu najlepszego na ten moment. (2G, 3G, 4G)
  3. Sprawdzić, czy włączona jest transmisja danych.
  4. Spróbować wyszukać dowolną sieć na urządzeniu. Można to zrobić w ustawieniach sieci, w zakładce operatorzy sieci. Ustawiamy tam konkretną sieć, czyli naszego operatora lub wyszukujemy dostępne sieci.
  5. Sprawdzić, czy nie ma włączonych specjalnych trybów oszczędzania, typu STAMINA w urządzeniach od Sony, które czasowo wstrzymują działanie transmisji danych podczas wyłączonego ekranu, co w skrajnych przypadkach może powodować ogólne problemy z siecią.
  6. Jeżeli telefon jest zrootowany, przywrócić domyślne ustawienia w aplikacjach, które modyfikują system, a potem zabrać im uprawnienia root. Możliwe, że któraś z aplikacji za bardzo namieszała w ustawieniach sieci. Jeżeli nie wiesz, czy twój telefon jest zrootowany, to prawdopodobnie nie jest. Możesz odwiedzić artykuł Piotra, w którym wyjaśnia on między innymi, co to jest root.

Karta SIM

Karta SIM może być uszkodzona. Żeby to sprawdzić, włóż ją do innego telefonu. Jeżeli na innym telefonie problem z siecią będzie ten sam, to znaczy, że trzeba ją wymienić. W tym celu udaj się do punktu operatora, który najczęściej wymieni kartę SIM na nową bez dodatkowych opłat. Pomóc może również samo wyczyszczenie karty. Jeżeli natomiast po włożeniu karty SIM do innego telefonu, wszystko z siecią jest w porządku – wina leży po stronie twojego sprzętu. Ewentualnie możesz spróbować przedmuchać miejsce na kartę SIM w swoim telefonie oraz wyczyścić tackę, jeżeli jest zabrudzona. Nawet lekkie zabrudzenia mogą sprawić, że styki nie będą się odpowiednio dotykały i karta nie będzie dobrze czytana przez telefon. Warto więc spróbować przetrzeć kartę SIM, zanim skażemy ją na straty.

Przywrócenie do ustawień fabrycznych / Aktualizacja

Jeżeli zmiana ustawień nic nie daje oraz wykluczyliście inne możliwe źródła problemu, możecie spróbować naprawić błąd, aktualizując system. Najnowsze oprogramowanie często zawiera poprawki błędów i lepsze zabezpieczenia oraz ma zapewnić najlepszą wydajność. Oczywiście opcja ta nie jest dostępna dla każdego. Można tak zrobić, jeśli rzeczywiście na nasze urządzenie pojawiła się aktualizacja oprogramowania. Nie powinniśmy stracić wtedy żadnych osobistych danych. Jeżeli nasz telefon nie otrzymał żadnej nowej aktualizacji, to zostało nam albo przywrócić urządzenie do ustawień fabrycznych, albo wgrać ręcznie soft na nowo. Polecałbym tę drugą opcję, natomiast przeznaczona jest ona tylko dla zaawansowanych użytkowników. Jeśli nie wiesz, na czym to polega, skorzystaj z resetu do ustawień fabrycznych. Oczywiście obydwie ścieżki wiążą się z utratą wszystkich plików i resetem całej konfiguracji telefonu oraz aplikacji na nim. Zrób kopię zapasową swoich danych przed jakąkolwiek próbą zabawy z systemem.

Uszkodzony Telefon

Finalnie, jeśli żadna z powyższych rad nam nie pomogła to bardzo możliwe, że będziemy musieli oddać telefon do naprawy. Korzystając z gwarancji (jeżeli ją posiadamy) lub po prostu do serwisu. Zepsuć mógł się, któryś z komponentów telefonu, który odpowiada za komunikację, obsługę sieci komórkowej. Nawet czytnik karty SIM mógł ulec uszkodzeniu. Jeśli nie stracimy pieniędzy, bo mamy jeszcze gwarancję na urządzenie to na pewno stracimy możliwość używania naszego telefonu i będziemy musieli posiłkować się jakimś zastępczym na czas naprawy, co nie jest raczej przyjemne. Oddać telefon do naprawy możecie, jak już na 100% upewnicie się, że to nie wina zasięgu, operatora, karty SIM lub ustawień/systemu. Nawet jeśli telefon okaże się sprawny, zapłacicie za diagnozę, którą musieli przeprowadzić specjaliści w serwisie.

 






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x