samsung galaxy s8

[Poradnik] Instalacja Oreo na Galaxy S8 i S8+ może zakończyć się… bootloopem

Artykuły

Android Oreo trafił w końcu do posiadaczy Samsunga Galaxy S8 i Galaxy S8+. Problem w tym, że sama aktualizacja okazuje się nie być idealną – wciąż ma kilka błędów, a osoby, które nie zresetowały danych telefonu przed jej instalacją są z góry skazane na kiepską wydajność i nadmierny drenaż baterii. Można to wywnioskować między innymi z opinii naszych użytkowników.

Jakby tego było mało, na naszym forum niektóre osoby informują, że podczas aktualizacji telefon zatrzymał się na logo Samsunga – wystąpił tzw. bootloop. W moim przypadku instalacja (prawie) najnowszego systemu przeszła bezproblemowo, aczkolwiek podczas przywracania ustawień fabrycznych (już z Androidem Oreo na pokładzie) mój egzemplarz Galaxy S8 również zamyślił się na ekranie uruchamiania. Na szczęście trwało to zaledwie 5 minut, po czym telefon wrócił do normalnej pracy.

Nie przegap
AppGallery zamiast Sklepu Play – jak wygląda użytkowanie na co dzień?
huawei appgallery sklep play zastepstwo
Huawei Mobile Services to zbiór wielu usług od firmy z Państwa Środka, które mają odmienić czystego Androida. Wśród dostępnych dodatków jednym z podstawowych jest tytułowe AppGallery, a więc sklep Huawei z grami i aplikacjami. Naturalnie jest to odpowiednik Sklepu Play, bez którego wiele osób nie widzi sensu korzystania z Robocika. Oczywiście jest to zbyt daleko […]

Co, jednak jeśli Twój Galaxy S8 lub Galaxy S8+ złapał bootloopa z prawdziwego zdarzenia? Oto kilka pomysłów, które mogą pomóc rozwiązać ten uporczywy problem.

1. Po prostu poczekaj

Czasami cierpliwość popłaca. W skrajnych przypadkach smartfon może się po prostu zawiesić, po czym „wstać” jak gdyby nigdy nic. Tak jak pisałem wcześniej, sam czekałem około 5 minut nim zniknęło logo Samsunga. Osobiście radzę nie wpadać w panikę i odczekać ~15 minut przed podjęciem jakichkolwiek dalszych kroków. Długie ładowanie po aktualizacji w wielu przypadkach jest naturalne.

2. Spróbuj wymusić restart

Kiedy mamy pewność, że trafił nam się ten nieszczęsny bootloop, to należy spróbować wymusić restart urządzenia. Można to zrobić przytrzymując przycisk zasilania przez około 15 sekund. Jest szansa, że smartfon uruchomi się normalnie, nie zatrzymując się na logotypie producenta. Jeśli tak się stanie, to problem z głowy.

3. Włącz Tryb Bezpieczny (Safe Mode) i ewentualnie wyczyść dane aplikacji

Czasami bootloop może być spowodowany przez konkretną aplikację. By wykluczyć tą możliwość należy uruchomić Tryb Bezpieczny, który różni się od zwykłego tym, że aplikacje inne niż pre-instalowane nie są ładowane lub zostają czasowo wyłączone. Aby przejść do Trybu Bezpiecznego wykonaj poniższe kroki:

  1. Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania
  2. Kiedy pojawi się logo Samsunga puść przycisk zasilania i błyskawicznie naciśnij i przytrzymaj przycisk ściszania. Trzymaj wspomniany przycisk tak długo, aż smartfon uruchomi się ponownie.
  3. Kiedy w lewym dolnym rogu zauważysz napis „Safe Mode” natychmiast puść przycisk ściszania.

Jeśli Twoja Galaktyka uruchomiła się poprawnie, to przynajmniej wiesz, gdzie leży problem – w wadliwej aplikacji/aplikacjach. W takiej sytuacji przejdź do ustawień i odszukaj zainstalowane aplikacje. W każdej po kolei usuń dane i cache oraz wymuś zatrzymanie, po czym uruchom ponownie telefon. Jeśli urządzenie włączyło się poprawnie, to należy się tylko cieszyć. Jeśli jednak bootloop nie daje za wygraną, to przejdź do następnego punktu.

Zobacz także: Asus ZenFone 5 wygląda jak iPhone X

4. Przejdź do trybu Recovery

Dobrze się domyślasz – utracisz wszystko, co znajduje się w pamięci urządzenia. Mając wyłączony telefon, możesz uruchomić go w trybie Recovery. W tym celu należy przytrzymać jednocześnie następujące przyciski: zasilania, podgłaśniania i Bixby do momentu pojawienia się niebieskiego ekranu. Z menu, które powinno się wyświetlić należy wybrać „Wipe cache partition” i uruchomić ponownie telefon. W tym momencie posiadasz jeszcze wszystkie dane, aczkolwiek jeżeli opisywana rada nie przyniesie efektu, to pozostaje Ci tylko wybrać „Wipe data/factory reset”.

5. Oddaj smartfon do serwisu

Jeśli każda z powyższych porad zawiodła, to należy oddać telefon do serwisu, by został dokładnie sprawdzony. W takich sytuacjach smartfony są zwykle wymieniane na nowe. Jeśli posiadasz ubezpieczenie Guard S8, najprawdopodobniej wyjdziesz z nowym bądź odnowionym (bardziej prawdopodobne) egzemplarzem już po około dwóch godzinach.


Informacji o tytułowym problemie z zeszłorocznymi flagowcami Samsunga ciągle przybywa. Czyżby szykowała się afera na miarę tej z z udziałem niesławnego LG G5? Poczekamy, zobaczymy.

Weź udział w naszej ankiecie i daj znać, czy problem Ciebie dotyczy.

Czy opisywany problem dotyczy Twojego Galaxy S8 lub Galaxy S8+?
  • Nie 29%, 58 głosów
    58 głosów 29%
    58 głosów - 29% z wszystkich głosów
  • Nie posiadam żadnego z tych smartfonów 22%, 43 głosy
    43 głosy 22%
    43 głosy - 22% z wszystkich głosów
  • Jeszcze czekam na aktualizację 21%, 41 głos
    41 głos 21%
    41 głos - 21% z wszystkich głosów
  • Tak 19%, 38 głosów
    38 głosów 19%
    38 głosów - 19% z wszystkich głosów
  • Nie zainstalowałem Oreo 10%, 20 głosów
    20 głosów 10%
    20 głosów - 10% z wszystkich głosów
Łącznie głosów: 200
12 lutego 2018 - 3 listopada 2019
Glosowanie jest zamknięte






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x