Świetna wiadomość dla graczy – do gamy zalet nadchodzącej konsoli z Androidem dołączył kolejny atut. Właśnie zapowiedziano, że OUYA będzie obsługiwać największy serwis do streamingu gier, OnLive.
Na temat OUYA szerzej pisałem już wcześniej, a więc w skrócie – jest to projekt otwartej konsoli do gier opartej na Androidzie, wyposażonej w procesor Tegra 3. Twórcy na poważnie podeszli do tematu i obiecali m.in. wsparcie wielu deweloperów i szeroki wybór tytułów. Mimo wszystko dało się usłyszeć głosy narzekania, że jakość gier z Tegry 3 może być niewystarczająca w dobie wielkich telewizorów. No cóż, argument ten po części został właśnie pogrzebany – OUYA oficjalnie obsłuży technologię OnLive.
Czym tak właściwie jest OnLive? To wykorzystujący technologię chmury serwis oferujący granie na odległość. Całą pracę obliczeniową wykonują zewnętrzne serwery – dzięki temu można pograć w hity z dużych konsol (m.in. Assassin’s Creed: Revelations, czy Batman: Arkham City) nawet na słabym komputerze sprzed kilku lat. Do obsługi wystarczy posiadać odpowiednio szybkie łącze internetowe (zalecane 5 Mbit/s), które wykorzystywane jest do przesyłania obrazu z serwerów do urządzenia gracza. Rozwiązanie to nie jest jednak idealne i wiąże się ono przede wszystkim z dużymi opóźnieniami (ping), które mogą przeszkadzać podczas rozgrywki.
Kontroler OUYA
Co prawda OnLive posiada swoją własną konsolę, jednak nie zdobyła ona zbyt dużej popularności. Być może dzięki wykorzystaniu serwisu przez OUYA w końcu zdobędzie on rozgłos wśród graczy. Co myślicie o takim połączeniu, czy możliwość pogrania w najnowsze hity na telewizorze przekona was do kupna tej jedynej w swoim rodzaju konsoli z Androidem?
źródło: kickstarter.com