Użytkownicy LG V30 narzekają na wyświetlacze – szczególnie w nocy

mm Łukasz Pająk Newsy 2017-10-07

Niestety, każda kolejna generacja flagowych smartfonów LG cierpi na pewne problemy. Świetnie zapowiadany i świetnie przyjęty V30 już trafił do pierwszych użytkowników na świecie. Niestety, ale nie są oni w pełni zadowoleni z wyświetlaczy. Koreańczycy postanowili zrezygnować z paneli LCD na rzecz technologii P-OLED, która tak naprawdę niczym – w założeniach – nie różni się od AMOLED, SAMOLED i innych pochodnych OLED. Jest to ekran OLED, który wykorzystuje schemat adresowania Active Matrix oraz plastikową, główną warstwę, na której obrazowane są poszczególne piksele. Szkło nie jest chętnie stosowane za sprawą jego grubości i zdecydowanie mniejszej elastyczności.

Teorię mamy za sobą, więc skupmy się na V30. Użytkownicy – głównie w Stanach Zjednoczonych – skarżą się na słabą jakość obrazu w nocy, gdy ustawione jest minimalne podświetlenie. Objawia się to następującym widokiem, gdy na ekranie dominuje szara barwa:

Nie jest to odosobniony przypadek. W Sieci znajdziemy wiele wątków na forach, które opisują problem z wyświetlaczem V30. Nie jest on uzależniony od kąta patrzenia na ekran czy też jego ułożenie. Znaczenie ma jasność wyświetlacza.

Nie zapowiada się na to, aby LG ogłosiło akcję naprawczą. W zeszłych latach, w przypadku różnych modeli, nieprawidłowości w działaniu ekranów były ignorowane. Zapewne i tym razem będzie podobnie.

źródło: Reddit, Arstechnica, Imgur



  • stark2991

    Co się dziwić – w końcu to LG. Oni nie potrafią zrobić porządnego ekranu mobilnego. Zawsze są albo wypalenia, albo bleeding, albo glow, albo ghosting, albo słaba kalibracja. Czy to IPS, czy OLED, od LG będzie badziewiem. To samo w laptopach – badziewie.

  • SlvecK

    Nie zapowiada się na to, aby LG ogłosiło akcję naprawczą. W zeszłych latach, w przypadku różnych modeli, nieprawidłowości w działaniu ekranów były ignorowane. Zapewne i tym razem będzie podobnie.
    A skąd autor wysnuł takie przypuszczenia? Bo jak do tej pory to w dwóch egzemplarzach G4 i jednej G5 wymieniono mi ekrany w ciągu tygodnia (wina powidoków). Nie było żadnych problemów przy reklamacji, żadnego doszukiwania się i prób migania się od naprawy. Tak więc proponuję się troszkę doszkolić w temacie a potem wypisywać takie głupoty

  • MR_P3T3R

    Natomiast w Samsung Note 8 boki przepuszczają światło i jest lekka różowa poświata ekranu.. Ktoś napisał, że wymieniono mu na nowy egzemplarz i jest jeszcze gorzej …

    • Łukasz Pająk

      Krawędzie są wyraźnie jaśniejsze i kąty mają duże znaczenie w odbiorze bieli.

  • Amaranth

    Serwis LG zbiera rewelacyjne opinie, potrafią wręcz nadprogramowo wymieniać zużyte elementy przy okazji właściwych napraw, sprawdzone w rodzinie. Ale tutaj może być problem. Gdyby mogli naprawić, pewnie od ręki by to zrobili, tyle że… mogą nie móc, bo to zapewne problem każdej sztuki i wynika z niedopracowania technologii ich OLEDów. Ten sam problem miałem w Galaxy Nexusie, to bardzo typowa wada wczesnych generacji. Samsung już dawno to dopracował, u LG ujawnia się zacofanie w tej technice względem konkurenta. A niestety zaawansowanie jeśli chodzi o matryce do telewizorów nie przekłada się tak łatwo na małe wyświetlacze…

    • Łukasz Pająk

      To fakt. Serwis LG jest bardzo chwalony. Jednak wolałbym nigdy z niego nie korzystać. Po prostu, żebym nie musiał.

  • tolak

    Akurat chyba tak oledy mają. Ciężko trafić nienaganny egzemplarz (noty 3 miały podobne problemy, inne amoledy od Samsunga również). No ale to co widać na zdjęciu to trochę przegięcie. ;x na moim op5 trzeba ustawić minimum podświetlenia na trybie oszczędzania energii i wziąć obrazek z 95-97% czerni żeby dojrzeć jakiekolwiek nierówności podświetlenia. ;d

  • Sławek

    pytanie czy to jest wadliwa sztuka, czy ten typ wyświetlacza od LG tak po prostu ma…

    • Łukasz Pająk

      Jak wspomniałem we wpisie to nie jest to odosobniony przykład.

      • Bebic

        A o jakiej skali problemu mówimy? Ile sztuk jest wadliwych na ile sprzedanych? 1%,5%, 50% czy 100%? Na początku tekstu jest mowa, że wszyscy użytkownicy są niezadowoleni, potem dowiadujemy się, że tylko Ci w Stanach Zjednoczonych a finalnie okazuje się, że nie jest to odosobniony przypadek…

        • Łukasz Pająk

          Jeśli ten temat jest poruszany to komentarze użytkowników są jednoznaczne. Siłą rzeczy nie jesteśmy w stanie określić procentowo jaka jest skala problemu. Poza tym nie wiemy czy to wadliwe ekrany czy norma.

  • K-Roll MaSta

    V10 ekran po update się zagrzal i powstała biała plama. Po 5dni dostałem nowy telefon i to klasy wyższej G6. 5tka dla LG.

    • ufo.pl

      Nigdy nie ogarne tego awatara 😎

    • stark2991

      5tka za to że sprzedali Ci dziadostwo?

      • K-Roll MaSta

        Nie, za to że ktoś dal mi na 14 miesięcy za darmo telefon, a po 14 miesiącach zabrał go i dał jeszcze kilka stówek napiwku.

        • stark2991

          Nie rozumiem co znaczy „za darmo”. Kupiłeś telefon, który się zepsuł, choć nie powinien i się cieszysz z tego? To, ze dostałeś G6 to kwestia szczęścia – po prostu serwis gdy nie ma części to może tak postąpić. Wiele razy widziałem podobne przypadki z LG, Sony, HTC.

  • MarcinS

    Wyświetlacz w LG G4 ze względu na powidoki wymienili mi od ręki, w ciągu 4 dni…

    • ufo.pl

      U mnie tak samo. Z płytą główną również szybko poszło.