essential phone ph-1

Essential Phone spektakularną klapą sprzedażową

1 minuta czytania
Komentarze

Andy Rubin to współtwórca Androida, który na początku roku zapowiadał, że stworzy niesamowite urządzenie z zielonym robotem. Tak też się stało, w maju zadebiutował Essential Phone, który miał powalczyć z Pixelami i… iPhone’ami. Smartfon z pewnością wygląda oryginalnie, a w szczególności jego bezramkowy wyświetlacz i górna część z miejscem na aparat.

Pod względem parametrów flagowiec nie odstawał od najlepszych urządzeń na rynku. Jego specyfikacja to: 5,71-calowy wyświetlacz IPS LCD, procesor Snapdragon 835, 4 GB RAM, 128 GB pamięci wewnętrznej, podwójny aparat 13 MPx, bateria o pojemności 3040 mAh.

Jednak najwyraźniej ani parametry, ani wygląd urządzenia nie przykuły uwagi potencjalnych klientów. Według firmy analitycznej BayStreet znanej z szacowania sprzedaży smartfonów, Essential Phone sprzedał się w USA w liczbie jedynie 5000 sztuk. Liczba ta jest bardzo niska. Warto przypomnieć, że Essential Phone zadebiutował na półkach sklepowych dopiero we wrześniu. Ponadto jest on dostępny jako urządzenie ekskluzywne w sieci Sprint. Dodatkowo flagowca można kupić w Best Buy za $699.

Warto dodać, że w decyzji o zakupie nie pomagają zagraniczne recenzje smartfonu, na przykład serwis phonearena ocenił telefon na jedynie 4 punkty z 10 możliwych. Zastanawiam się jak do sprzedaży flagowca ma się drastycznie wygórowana wycena firmy Essential, która wynosi aż $1,2 miliarda. Spektakularna klapa Essential Phone udowodniła, że pod względem sprzedaży telefon nie sięga do pięt nawet LG.

źródło: phonearena

Motyw