Google odpowiada na petycję o otwarcie Marketu

2 minuty czytania
Komentarze

Pamiętacie petycje, o której wspominaliśmy Wam kilkukrotnie (LINK1, LINK2, LINK3)? Otóż 29-tego lipca wspomniana wyżej petycja wraz z 1,506 zweryfikowanymi (niezweryfikowanych podpisów było 1,788) podpisami trafiła do Google. Internetowy gigant odpowiedział nam dopiero po dwunastu dniach. Oto pełna treść odpowiedzi jaką otrzymał Rafał Głowienka, jeden z organizatorów akcji, a także użytkownik forum.android.com.pl: 

Panie Rafale,

Dziękujemy za przesłaną petycję i możemy zapewnić, że trafiła ona do właściwego zespołu zajmującego się w Google rozwojem Android Market. Potwierdzamy, że pracujemy nad wprowadzeniem dostępu do płatnych aplikacji w Android Market również w Polsce i oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, jakie trudności powoduje jego brak. 

Jak wiadomo, Android Market łączy kupujących ze sprzedającymi. Gdy oferujemy dostęp do płatnych aplikacji deweloperom, mogą oni sprzedawać swoje programy użytkownikom z wielu krajów świata. Podobnie, gdy dostęp do płatnych aplikacji uzyskają użytkownicy, mogą oni kupować aplikacje od wszystkich deweloperów sprzedających w Android Market. Wiele czynników wpływa na to, by proces sprzedaży i kupna przebiegał sprawnie i byśmy mogli zapewnić jego obsługę – przygotowanie tej platformy wymaga czasu.

Telefony z systemem Android są sprzedawane w kilkudziesięciu krajach świata, a możliwość kupna i sprzedaży aplikacji w Android Market jest na razie dostępna jedynie w kilkunastu z nich. Oczywiście nam także, jako polskim pracownikom Google, zależy, żeby jak najszybciej dołączyła do tej grupy Polska. 

Z pozdrowieniami, Marta Jóźwiak

Organizatorzy akcji nie są zaskoczeni taką odpowiedzią, lecz przyznają, że liczyli na nieco bardziej klarowną odpowiedz zawierającą konkretne daty, czy chociaż zarys wprowadzenia pełnego Android Market w Polsce. 

Motyw