Google rozmawia z wytwórniami muzycznymi, chce własnej usługi muzycznej

1 minuta czytania
Komentarze

Jak podają źródła bliskie Google, współpracujące z The Verge i Financial Times, wyszukiwarkowy gigant negocjuje z wytwórniami muzycznymi układ, pozwalający na dostarczenie użytkownikom usługi przesyłania (streamingu) muzyki. Koncern z Mountain View tym samym rozpocząłby konkurencję z takimi dostawcami, jak Deezer, WiMP czy Spotify.

Google całkiem niedawno uruchomił na terenie Stanów Zjednoczonych usługę Music, pozwalającą użytkownikowi na przesłanie na serwery własnej kolekcji 20 000 utworów za darmo, by ten za pomocą streamingu mógł cieszyć się swoją kolekcją utworów na każdym urządzeniu z Androidem. W usłudze można również nabyć utwory. Odmienne podejście do internetowej muzyki przedstawiają inni, wyżej wymienieni dostawcy. Ci oferują w zamian za miesięczny abonament dostęp do całej swojej kolekcji utworów, często liczonych w setkach tysięcy, czy nawet milionach. Google zauważyło potencjał w tym rynku i chce dodać podobną opcję do swoich usług. Streaming muzyki byłby dostępny za darmo, jeżeli użytkownik zgodziłby się na wysłuchanie reklam. Opcja miesięcznego abonamentu byłaby pozbawiona tego uciążliwego dodatku odtwarzanych między utworami, niemniej jednak orientacyjna wysokość abonamentu nie została upubliczniona.

Podaje się za to, że usługa miałaby wystartować jeszcze w tym roku, w trzecim kwartale. Nie podano zaś, na jakim terytorium – możemy się spodziewać, że będą to Stany Zjednoczone. Są to jednak  tylko przypuszczenia.

Źródło: Financial Times

Motyw