Nextbit Robin bez wsparcia technicznego, to koniec „telefonu w chmurze”

1 minuta czytania
Komentarze

Nextbit Robin był wspólnym projektem pracowników takich firm, jak Google, HTC, Apple i Amazon. Początki tego biznesu zaczęły się w serwisie Kickstarter, gdzie zebrano prawie 3 razy więcej pieniędzy, niż potrzebowali założyciele. Dziś sztandarowy produkt tej firmy przechodzi do historii.

Co się stało?

Jakiś czas temu Nextbit został przejęty przez firmę Razer. Tego typu przejęcia zazwyczaj nie oznaczają niczego dobrego i tak też było w tym przypadku. Jak poinformował producent, 31 lipca zostanie zakończone wsparcie techniczne. Co to oznacza? Użytkownicy mający problem z obsługą telefonu nie będą mogli skontaktować się z producentem. Wszelkie informacje na temat urządzenia będą rozsyłane za pomocą e-maili. Do końca wyznaczonej daty wydana zostanie również prawdopodobnie ostatnia aktualizacja oprogramowania. Nic nie wiadomo na temat przyszłości chmury podłączonej do telefonu, nie znamy daty wyłączenia, na dzień dzisiejszy będzie funkcjonować po staremu.

Upadła kolejna ciekawa wizja

Nextbit Robin miał być urządzeniem na stałe połączonym z chmurą. Sam smartfon posiadał jedynie 32 GB pamięci, której nie można było rozszerzyć za pomocą innych nośników. Zamiast tego telefon synchronizował dane z chmurą Nextbit i w razie potrzeby usuwał je z własnej pamięci. Oficjalnie do wykorzystania mieliśmy 100 GB dodatkowej przestrzeni, jednak producent obiecywał możliwość jej darmowego powiększenia. Wizja ta była dosyć nowoczesna i jak widać nie sprawdziła się.

Źródło: Phone Arena

Motyw