Google już nie będzie czytać Twoich maili – zapomnij o reklamach

Łukasz Pająk Newsy 2017-06-24

Google dzisiaj wydało niespodziewane oświadczenie. Firma, która w głównej mierze żyje z reklam chce zaprzestać ich prezentacji w pakiecie G Suite, co już jest widoczne, ale również chce przestać skanować wszelkie dane w celach prezentacji dopasowanych materiałów promocyjnych. Jednak zacznijmy od samego początku.

Czym jest G Suite? To grupa przeróżnych usług dedykowanych użytkownikowi, a wśród nich swego rodzaju alternatywa dla pakietu Office (Arkusze, Dokumenty, Prezentacje itd.), chmura (Dysk) czy też poczta (Gmail). To oczywiście tylko przykłady, ale dzisiaj ogłoszona zmiana dotyczy przede wszystkim tej ostatniej propozycji. Otóż Google jeszcze w tym roku chce wyłączyć swoje narzędzia skanujące wszelkie maile i na tej bazie decydujące o reklamach jakie są prezentowane danemu użytkownikowi. Zaskakujące? Mnie szczerze mówiąc ta decyzja dziwi, ale zarazem odbieram ją pozytywnie. Przy okazji Amerykanie przypominają o możliwości konfigurowania reklam na stronie: myaccount.google.com.

Niewątpliwie ten ruch jest ogromną stratą dla Google pod kątem zarobków. Amerykanie będą musieli znaleźć alternatywę, ale patrząc na rozwój G Suite i coraz większą liczbę firm, które decydują się na wykorzystanie wszelkich usług w swoich rozwiązaniach biznesowych to nie musimy się niczego obawiać.

 

źródło: blog.google.com



x