Google zablokuje natrętne reklamy w przeglądarce Chrome

Eliasz Szykowny Newsy 20-04-2017

Osoby często korzystające z przeglądarek internetowych – zarówno tych mobilnych, jak i stacjonarnych – mają świadomość, że na niektórych stronach internetowych pojawiają się nachalne reklamy, żerujące na mniej obeznanych użytkownikach sieci.

W związku z tym na pewno większość użytkowników ucieszy się, gdy tego typu reklamy znikną z przeglądarki. Takie właśnie plany ma Alphabet Inc, przedsiębiorstwo pod którego skrzydłami znajdują się wszelkie usługi Google. Planuje ono wprowadzenie blokady reklam uznanych za spam, zarówno w przypadku przeglądarki desktopowej, jak i mobilnej. Odfiltrowywanie tego typu treści ma pozwolić na wygodniejsze korzystanie z internetu. „Złe reklamy” obejmują takie formy jak pop-upy, automatycznie odtwarzane filmiki z dźwiękiem, reklamy wykorzystujące odliczanie i inne.

Dodatkowo Google podobno zamierza blokować wszelkie reklamy AdSense i inne w witrynach, na których znajdują się inne, nachalne reklamy. To może być problematyczne dla właścicieli wielu stron internetowych, ale docelowo ma przynieść pozytywne efekty.

Wszelkie te działania oczywiście powinny przynieść pozytywne skutki dla Google, reklamodawców i wydawców, ponieważ im mniej nachalnych i męczących reklam, tym więcej ludzi będzie chętniej klikać w reklamy nienachalne i interesujące dla odbiorcy.

Efekty powyższych działań mają pojawić się już w ciągu najbliższych tygodni w przeglądarkach Chrome. Z pewnością ciekawie się zapowiada, ale jak będzie w praktyce? Nie będę oceniał tych zmian, dopóki nie zobaczę na własne oczy.

źródło: WSJ






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x