sklep play

Sklep Play będzie teraz zdecydowanie lepiej wyróżniał dobre gry

3 minuty czytania
Komentarze

Zdarzyło Wam się, że wyróżniona przez sklep Play aplikacja okazała się beznadziejną? Zapewne nie raz, a to z tego względu, że Google od niemalże początku istnienia Android Market miało bardzo prosty algorytm, którego zadaniem było wybieranie najlepszych propozycji. Teraz to się zmieni, co też sami Amerykanie potwierdzili. Koniec z sortowaniem gier po liczbie instalacji. Ten system miał sporo wad i pozwalał na bardzo proste manipulowanie wynikami poprzez chociażby reklamy zmuszające do pobierania danego tytułu. Teraz będzie liczyć się zaangażowanie gracza.

Dotychczas o popularności gry świadczyła właśnie liczba instalacji, co nikogo nie powinno dziwić. Jednak wyróżnianie aplikacji po tym samym kryterium już tak. Tym sposobem od teraz Google będzie mierzyć zainteresowanie gracza danym tytułem. Dokładnie nie zostało określone jak to ma wyglądać, ale zapewne zostanie uzależnione od czasu przebywania w danej aplikacji na pierwszym planie. Do tego być może bardziej wartościowe będą dane pochodzące od użytkowników częściej oceniających gry w sklepie Play, ale to już tylko domysły, gdyż wyraźnie widać, że Google postanowiło iść torem Apple w tej kwestii i dobrze.

Wszystkie algorytmy mają wady

Nie inaczej jest w tym przypadku. Już można znaleźć multum komentarzy twierdzących, że nowy system wyróżniania sprawi, iż na szczycie znajdą się gry, w których więcej się czeka niż gra. Być może tak będzie, ale z pewnością jest to cena warta odrzucenia sposobu oceniania według liczby pobrań. Ten parametr oczywiście wciąż jest brany pod uwagę, ale już nie jako jedyny. Siłą rzeczy wiele tytułów, które nie wymagają długiego czasu patrzenia na ich ekran mogą zostać poszkodowane, ale to nie koniec nowości od Google.

Sklep Play ze specjalną sekcją „dobrych gier”

W tym miesiącu mamy ujrzeć nowe miejsce z recenzjami danych tytułów przeprowadzonymi przez redaktorów. Ponownie zbyt wielu szczegółów Google nie ujawniło. Oczywiście wszystko sprowadza się do wyróżniania wybranych tytułów z profesjonalną oceną. Amerykanie opisują te sekcje jako możliwość dla użytkowników do poznania „epickich RPGów” lub „wyścigów z najwyższej półki”. Tym sposobem podział na gatunki również zostanie uwzględniony.

Koniec z beznadziejnymi reklamami gier?

Ta wizja najbardziej mi przypadła do gustu. Skoro nie liczba instalacji będzie się liczyć to bardzo możliwe, że znikną nudne, wręcz beznadziejne reklamy sztucznych gameplay’ów z gier, które coraz częściej można spotkać nawet na YouTubie. Mimo wszystko deweloperzy z pewnością znajdą nowy sposób na zachęcenie do dłuższego przebywania z ich produkcjami – być może będą to po prostu lepsze jakościowo tytuły?

O wszystkich tych zmianach się nie mówiło, ale z pewnością są one potrzebne i miejmy nadzieję, że szybko poznamy ich zalety.

źródło: Android Developers

Motyw