t-mobile-logo-1

Możemy narzekać na wiele rzeczy w Polsce, lecz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa bardzo dobrze. Często słyszy się o karach nakładanych na firmy, które działają na niekorzyść klienta. Tym razem zakończono sprawę z operatorem komórkowym, który naliczał nieświadomym klientom dodatkowe opłaty.

Nie przegap
Nie pozwól, by cię inwigilowano – zainwestuj w VPN!
polacy internet
Żyjemy w czasach, w których słowa „prywatność” i „internet” niekoniecznie idą w parze. W Sieci jesteśmy obserwowani cały czas, co oczywiście nie oznacza, że musimy się na to godzić. Są bowiem rozwiązania, które pozwalają ukryć swoją prawdziwą tożsamość w internecie i tym samym utrudnić osobom trzecim podglądanie naszych zachowań. Niewiele osób wie, że kilka lat temu […]

 

Zapadł wyrok w sprawie T-Mobile Polska. Operator komórkowy uruchamiał płatne usługi – Granie na Czekanie, Szafa Gra oraz Prenumerata – bez wyraźnej zgody konsumentów. Uznano to za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nałożoną karę w wysokości 15 milionów złotych. Co więcej, kwota te miała wynosić 30% więcej, lecz dzięki szybkim działaniom podjętym przez spółkę i zaprzestaniu pobierania opłat zdecydowano się ją zmniejszyć.

 

Postępowanie rozpoczęto w sierpniu 2016 roku. Śledztwo w sprawie przeprowadzone przez UOKiK wykazało, że T-Mobile domyślnie aktywował w/w płatne usługi już przy zawarciu umowy bądź doładowaniu konta. Klienci w okresie promocyjnym nie musieli za nie płacić, lecz po jego zakończeniu zaczęto zauważać wyższe rachunki.

 

I pamiętajcie.

 

a85115c1

 

 

źródło: UOKIK




Kamil Lewicki

Pasjonat dobrej kuchni i technologiczny geek. Mówi, że grywa w squasha, choć to raczej squash pogrywa z nim. Niegdyś zapalony fan ROMów i kerneli. Niezmiennie esteta.