Sony sprzedaje coraz mniej smartfonów. Czy firma w końcu wyjdzie na prostą?

1 minuta czytania
Komentarze
sony-xperia-xz
sony-xperia-units-shipped-q3-2016

 
Sony to firma, która od debiutu Xperii Z zdobyła uznanie fanów Androida na całym świecie. Szczególnie dobrze smartfony spółki sprzedawały się w Europie. Producentowi nigdy nie udało się jednak osiągnąć sukcesu w Stanach Zjednoczonych. Narastająca konkurencja i zbyt mało nowości odróżniających nowe flagowce od starszych, spowodowało że dział mobilny firmy znalazł się w poważnym tarapatach finansowych.
 
Co prawda jedna jaskółka wiosny nie czyni, jednak wygląda na to, że powoli sytuacja zostaje opanowana. Według raportu za Q3 2016, segment „Mobile Communications” zdołał nawet osiągnąć zysk w kwocie $35 mln. Co prawda nie jest to nadzwyczajna liczba, a przychody w stosunku do analogicznego okresu spadły o 39%, jednak można mieć nadzieję na lepszą przyszłość Sony. Z drugiej jednak strony, wystarczy spojrzeć na wykres, by stwierdzić, że okres świetności japońska firma ma już dawno za sobą. W 3 kwartale tego roku, przedsiębiorstwo dostarczyło na rynek jedynie 3,5 mln smartfonów, podczas gdy rok temu było to 6,7 mln, a w 2014 roku aż 9,9 mln.
 

 
Lekarstwem Sony na trudną sytuację było uszczuplenie działu mobilnego i zmniejszenie kosztów. Jak widać z punktu widzenia finansów, był to dobry pomysł, ponieważ być może producent w końcu wyjdzie na prostą. Jednak tak niewielka liczba dostarczanych urządzeń mobilnych spowoduje, że produkty spółki będą niszowe.
 
źródło: phonearena

Motyw