Apple, Google i wiele innych, wielkich firm łączy siły, aby walczyć z niechcianymi rozmowami telefonicznymi

1 minuta czytania
Komentarze
robocall niechciane rozmowy apple alphabet fcc

Często do Was dzwonią telemarketerzy oferując przeróżne rzeczy, których nie potrzebujecie, ale mimo wszystko i tak przez kilka minut jesteś irytowany niepotrzebną rozmową. W naszym kraju jeszcze nie wygląda to źle, ale w takich Stanach Zjednoczonych do tego celu tworzone są roboty, tzw. „Robocall”.

Właśnie z tym problemem chcą walczyć tytułowe firmy. Rzadko się zdarza, żeby takie potęgi jak Apple, Google (Alphabet), a nawet FCC łączą siły, aby powstrzymać coraz prężniej rozwijającą się branże call center składającą się głównie z automatów ze wcześniej nagranymi kwestiami. Pamiętajmy, że stosunkowo niedawno na Nexusach pojawiła się aplikacja telefonu, która pozwala blokować niechciane numery. Mimo wszystko wróćmy do głównego tematu. Cały pomysł wyszedł od amerykańskiej Komisji Łączności, która chce dotrzeć do każdego szczebla mobilnego rynku i tak oto nawet AT&T postanowiło walczyć z robotami. Jednak co z tego wyjdzie to jeszcze musimy poczekać. Najprawdopodobniej w Polsce ciężko będzie zauważyć jakiekolwiek inne zmiany niż w typie powyższej aplikacji telefonu.

Mimo wszystko problem wydaje się coraz większy. Coraz więcej firm decyduje się na tego typu relacje z różnego rodzaju call center. Także rozwój smartfonów sprawia, że aplikacje męczą nas różnego rodzaju wiadomościami w panelu powiadomień, więc lepiej zacząć walczyć wcześniej.

źródło: The Verge

Motyw