Cyanogen przesadził chwaląc się 50 milionami użytkowników w zeszłym roku?

2 minuty czytania
Komentarze
cyanogenmod 25445

W zeszłym roku CEO Cyanogen Kirk McMaster chwalił się inwestorom oraz wszyskim innym zainteresowanym pokaźną bazą użytkowników CyanogenModa. Konkretnie mówił o liczbie 25 mln zarejestrowanych osób, a w późniejszym czasie nawet o 50 milionach. Podawano także do wiadomości, że liczba korzystających z dobrodziejstw CM jest większa niż w przypadku choćby Microsoft Windows Phone OS. Prezes firmy robił to zwłaszcza przy okazji działań marketingowych, w tym w trakcie promowania systemu Cyanogen OS, który miał być kontynuacją najpopularniejszej modyfikacji Androida na świecie. Oczywiście projekt CyanogenMod nie został przerwany i po dziś dzień jest niebywale popularny, a nowa modyfikacja została wtedy stworzona m.in. w celu monetyzacji popularności poprzedniego projektu. Wokół Cyanogen pojawił się szum, zainteresowanie związane z tymi optymistycznymi informacjami. W związku z pokaźnymi danymi pojawiły się firmy gotowe zainwestować w tak duże przedsięwzięcie, takie jak Microsoft czy Amazon.

Parę dni temu natomiast w internecie pojawiły się informacje, jakoby dosyć duże liczby podawane przez McMastera były mocno przesadzone. Dwie osoby z Cyanogen Inc. twierdzą, że prawdziwa liczba zarejestrowanych użytkowników wynosi nieco ponad 10% z podawanej na początku liczby 25 milionów. Sam CEO usprawiedliwia się natomiast, że Cyanogen nie ma ścisłych informacji na temat osób korzystających z modyfikacji. Według niego, oprogramowanie firmy „nie ma najlepszych paneli i mechanizmów” pozwalających na ścisłe i konkretne uzyskanie liczby osób z zainstalowanym na ich smartfonach CyanogenModem.

Projekt Cyanogen OS jest nadal aktywny, ale wiele firm w Indiach i w Azji jest nastawionych sceptycznie do tego przedsięwzięcia. Dla przykładu najnowszy OnePlus nie ma już wsparcia komercyjnego Cyanogena (OnePlus One miał). W ubiegłym miesiącu Cyanogen zwolnił dużą liczbę pracowników, a teraz firma zastanawia się jak wymyślić lepszy model biznesowy dla ich produktu.

źródło: Android Community

Motyw