Mapy Google to jedna z najchętniej wybieranych nawigacji – jest darmowa, często aktualizowana, informuje nas o wielu przydatnych punktach na drodze za sprawą lokalnych przewodników oraz obejmuje cały świat. I właśnie dlatego Google postanowiło dodać do niej reklamy. Bo przecież jeszcze ich tam nie było.
Na szczęście nie będą to wielkie wyskakujące banery czy głosowe komunikaty pojawiające się w trakcie ważnego manewru bądź przy zjeździe z trasy. Google prowadzi eksperymentalną opcję, w której na mapie pojawią się przypinki pewnych biznesów – marketów, banków, sklepów czy restauracji. O ile oczywiście wcześniej właściciel opłaci sobie miejsce w Mapach Google.
Całość przedstawia się w formie kolorowej przypinki. Po jej dotknięciu dostajemy informacje o przybytku, dostępnych promocjach czy możliwości skorzystania z kuponów rabatowych. Tak naprawdę wszystko polega na wyróżnieniu tego, co już było. Do tej pory nigdy nie miałem problemu z dojazdem na miejsce do określonego punktu – fakt, nie miałem też od razu wyświetlanej oferty, lecz czy tego potrzebowałem? Zdecydowanie nie.
Reklamy w formie przypinek pojawią się zarówno w Mapach Google na komputerze, jak i tych stworzonych z myślą o urządzeniach mobilnych. O słuszności tej decyzji i wygodzie będziemy się mogli przekonać dopiero po wejściu tej opcji na rynek. I oczywiście wtedy, kiedy polscy przedsiębiorcy zdecydują się z niej skorzystać.
źródło: The Verge