Adblock, a więc tak naprawdę synonim programu blokującego reklamy zna z pewnością każdy. Okazuje się, że tego typu dodatki do przeglądarek jak i same aplikacje mają także swoje plusy w stosunku do naszego portfela. Firma analityczna postanowiła sprawdzić ile kosztuje nas oglądanie reklam i wyniki są piorunujące.
Także do rzeczy. Platformą badawczą jest iPhone 6, ale to nie ma większego znaczenia dla testu. Do tego należy dołożyć specjalną przeglądarkę z możliwością wyłączenia reklam jak i elementów JavaScript. Tak oto uruchomiono pełnowymiarowe strony ośmiu najpopularniejszych stron publicystycznych na świecie i wyniki prezentują się następująco:
Korzystając z programów blokujących reklamy jesteśmy w stanie oszczędzić od 18 do 79% pakietu internetowego. Przeliczcie to na swoją ofertę operatora, a zobaczycie, że naprawdę warto. Jednak najwięksi reklamodawcy starają się dać poszczególnym właścicielom stron internetowych narzędzia mające zredukować wyświetlanie „ciężkich” reklam. Tak oto Facebook, Google czy nawet Apple zdają sobie sprawę z tego, że „adblocki” są w użytku także z powodu wagi poszczególnych elementów promocyjnych.
Jednak czy Wy korzystacie z Adblocka lub innych tego typu rozwiązań? Zdawaliście sobie sprawę z tego jak dużo oszczędzacie pakietu internetowego? Czy też głównie to irytujące reklamy przekonały Was do zostawienia programów blokujących wyskakujące czy też zasłaniające całą stronę okna?
źródło: businessinsider