kazuo hirai ceo prezes sony

 

Będące od kilku lat w dość głębokim kryzysie finansowym Sony Mobile od jesieni 2014 roku dostosowuje portfolio smartfonów w swojej ofercie do zapotrzebowania na rynku. Firma od tamtego czasu skupia się na tworzeniu mniejszej ilości smartfonów, głównie ze średniej i najwyższej półki. Obrana przez Sony strategia spowodowała znaczący spadek liczby sprzedawanych smartfonów (wdług przewidywań w pierwszym kwartale 2016 firma sprzeda 3,5 miliona sztuk), co dało impuls do wyrażania „obaw o przyszłość działu mobilnego” Sony. Jak się okazuje zupełnie niepotrzebnie bowiem skupienie się na droższych urządzeniach spowodowało, że firma zajęła w ostatnim kwartale ubiegłego roku drugie miejsce w rankingu zysków z każdego sprzedanego egzemplarza. Pierwsze miejsce należy oczywiście do Apple.

Q4-2014-Handset-ASP_border-640x418 Q4-2014-Handset-Unit-Profit_border-640x418

Choć do poziomu Apple Japończykom jeszcze sporo brakuje (691 vs 422 dolary) to w znacznym stopniu udało im się wyprzedzić wszystkich producentów urządzeń z Androidem – zajmujący drugą lokatę HTC uzyskał wynik aż 72% gorszy (237 dolarów). Trzecie miejsce, z wynikiem 225 dolarów, przypadło Samsungowi. Na każdym sprzedanym egzemplarzu Sony zarobiło 26 dolarów, podczas gdy na przykład Samsung jedynie 23 dolary. Z kolei Apple na każdej sztuce zarobiło aż 184 dolary.

Interesujący jest również fakt, że Sony jest jedynym producentem smartfonów z Androidem, któremu zysk z każdego sprzedanego urządzenia rośnie w ostatnich latach. Można więc pokusić się o stwierdzenie, że przyjęta przez Sony strategia zmniejszania ilości oferowanych modeli była słuszna i powinna być kontynuowana. Być może wprowadzenie na rynek serii X jest doskonałą okazją by jeszcze bardziej ograniczyć ilość sprzedawanych urządzeń.

 

Źródło:Xperiablog.net

 

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Adrian Smorąg