06493054-photo-adblock-campagne-672x372

 

Nie przegap
Bsafer.pl – chroń i kontroluj swoje dane osobowe, zanim będzie za późno
bsafer.pl
Ochrona danych osobowych to poniekąd problem, który jeszcze nie pojawił się w świadomości zbyt wielu osób. Głośno zrobiło się o nim dopiero w momencie, gdy Unia Europejska wprowadziła RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Jednak głośno było tylko dlatego, że trzeba było się dostosować i miało to wydźwięk nie tak pozytywny, jak oczekiwaliby tego sami […]

Nieco ponad tydzień temu informowaliśmy Was, że Samsung niejako poszedł śladem Apple i umożliwił w swojej przeglądarce internetowej stosować wtyczki pozwalające blokować reklamy. Pierwszy i zarazem najpopularniejszy tego typu dodatek długo nie pobył w sklepie Play, gdyż po dwóch dniach został przez Google usunięty.

 

Jednak czy Koreańczycy, ewentualnie programiści tak łatwo oddają swoją pracę i spisują się na straty? Okazuje się, że nie. Właśnie do sklepu Play wrócił AdBlock Fast, a więc wspomniana wcześniej wtyczka dedykowana przeglądarce internetowej Samsunga. Przypomnijmy o co chodzi. Otóż Google jako gigant również w zakresie reklam w Sieci nie lubi jak ktoś mu zabiera część zarobków toteż zabrania modyfikowania systemu w taki sposób, żeby niepożądane treści były usuwane. To można zrozumieć, ale dlaczego AdBlock Fast został na podstawie tego paragrafu usunięty? Tego nie wiadomo, gdyż ta wtyczka nie modyfikuje w żaden sposób systemu tylko pracuje na zewnętrznych algorytmach. Tym samym Google musiało przywrócić dodatek do przeglądarki Samsunga do sklepu Play. Dla przypomnienia, zobaczcie jak to działa:

 

 

Zainteresowani użytkownicy Samsungów mogą za darmo pobrać AdBlock Fast ze sklepu Play: Klik!




Łukasz Pająk

Wieczny student informatyki, ale już magister inżynier, niedoszły żołnierz, pasjonat mobilnych technologii, motoryzacji i broni, jeden z nielicznych fanów polskiej koszykówki.