Google nie spodobało się, że Samsung umożliwia blokowanie reklam – AdBlock Fast usunięty ze sklepu Play

1 minuta czytania
Komentarze
samsung google logo

Niedawno informowaliśmy Was, że Samsung postanowił pójść śladami Apple i wprowadził do swojej przeglądarki wsparcie dla programów blokujących niechciane treści w Sieci. Jest to nieco inne rozwiązanie od tego znanego w Asusie, ale mimo wszystko czy ktoś jest niezadowolony? Firma, która czerpie największe zyski właśnie z reklam.

Kto jest mistrzem „inteligentnych” promocji w Sieci? Oczywiście, że Google i w tym wypadku nie spodobało się zagranie Samsunga, ale oczywiście Amerykanie nie mogą ingerować w koreańską przeglądarkę toteż co zrobił gigant z Mountain View? Usunął AdBlocka Fast, który został równolegle zaprezentowany z nowymi dodatkami przeglądarki Samsunga. Google tłumaczy swoje zagranie złamaniem regulaminu sklepu Play, ale o co dokładnie chodzi? O niepożądane modyfikacje danych otrzymywanych z Sieci i ich nieautoryzowane przekształcenie na urządzeniu. Tak można to w skrócie opisać. Nie zapowiada się na to, żeby AdBlock Fast miał kiedykolwiek wrócić do sklepu Play, ale Koreańczycy mają przecież własny sklep i zapewne tam będzie trzeba szukać dodatków do przeglądarki internetowej.

Jakby nie patrzeć to Google dobrze wyjaśniło sytuację, ale oczywiście wszystko sprowadza się do zarobków. Programy blokujące reklamy odstraszają potencjalnych klientów, a przecież Samsung jest liderem mobilnego rynku.

źródło: androidbeat.com

Motyw