Images-of-the-Google-Glass-Enterprise-Edition-and-the-FCC-label-that-will-be-affixed-on-the-wearable.jpg

 

Gdy przed czterema laty koncern po raz pierwszy pokazał okulary Google Glass zainteresowanie i fascynacja były ogromne. Trudno się dziwić bowiem była to w pewnym sensie rewolucja. Wiele osób nie mogło się doczekać okazji wypróbowania nowości. Prace jednak przedłużały się, a przekazana testerom wersja robocza okazała się klapą totalną – niewiele bowiem ostało się z pierwszych (genialnych) zapowiedzi z materiałów koncernu.

 

Na jesieni ubiegłego roku Project Glass stał się częścią Projektu Aura, który według założeń skupia się na wdrażaniu smart-urządzeń noszonych do rzeczywistości, w tym następcy Google Glass. Po za ogłoszeniem zmiany koncern nie był tym razem szczególnie chętny do dzielenia się postępami prac. Firma postanowiła teraz ostatecznie pogrzebać markę Google Glass. Od dawna spekulowano o możliwej zmianie nazwy, za czym przemawiać miało przede wszystkim to, że nazwa ta wielu osobom kojarzy się już zbyt negatywnie po tym jak pierwsze okulary nie były tym, czym miały być.

 

Śmierć projektu stawia pod znakiem zapytania także  cały przemysł hełmów VR, który w ostatnich latach jest coraz silniej promowany. Choć cel tych urządzeń jest nie do końca ten sam co Google Glass, to mają one wiele ze sobą wspólnego. Być może firmom HTC, Sony i innym uda się wyciągnąć wnioski z efektu prac prowadzonych przez Google.

 

Źródło: Googlewatchblog.de

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Adrian Smorąg