Google blokuje miliony niebezpiecznych reklam rocznie

2 minuty czytania
Komentarze
google-rankings

Prawie 90% przychodów koncern z Mountein View zawdzięcza reklamom i sprzedaży powierzchni reklamowej w swoich usługach, z czego lwia część to oczywiście reklamy w najważniejszym wciąż produkcie firmy – wyszukiwarce, następnie z aplikacji na smartfonach i wreszcie z programu AdSense.

Dlatego pewnym zaskoczeniem może być skala problemu niebezpiecznych reklam, które dla dobra użytkownika są przez firmowe mechanizmy blokowane – w samym tylko 2015 roku koncern zablokował 780 milionów takich reklam. Ma to oczywiście związek z przyjętym już na początku istnienia koncernu założeniem, że w usługach firmy będą tylko „bezpieczne reklamy”, które w żaden sposób nie narażą użytkownika (i potencjalnego klienta) ani nie będą mu w istotny sposób przeszkadzać (było to jeszcze prrzed erą Adblocka) – dlatego też w usługach Google uświadczymy jedynie proste reklamy,  obok tekstu, żadnych wyskakujących okien oraz żadnych reklam niepewnych witryn. Firma podzieliła się ze światem statystykami odrzuceń złych reklam – te jak już wspomnieliśmy są ogromne.

Co ciekawe o bezpieczeństwo klientów dba zespół liczący ponad 1000 osób, które każdego dnia weryfikują reklamy pod kątem spełniania założeń – przez to firma zarabia Nawet kilka milionów mniej niż byłoby to możliwe bez tak rygorystycznego podejścia, jednak dla koncernu ważni są też końcowi klienci, bez których przecież reklamy nie miały by odbiorców.

Szczególowe statystyki prezentują się następująco:

– 10.000 stron i 18.000 kont zablokowano z powodu sprzedaży fałszywych produktów

– 12,5 ogłoszeń niepewnych leków odrzucono

– 30.000 stron, które obiecywały szybki zysk zablokowano

– 7000 stron phishingowych trafiło na czarną listę zleceniodawców reklam

– Ponad 10000 stron z podejrzanym oprogramowaniem zablokowano

-17 milionów reklam przypominających wyglądem komunikaty systemowe zablokowano

– Ponad 25 000 aplikacji z reklamami zablokowano

Każdą reklamę można za pomocą umieszczonego w rogu przycisku wyłączyć – w samym tylko 2015 roku aż cztery miliardy reklam zostało w ten sposób przez użytkowników wyłączone. Raport pokazuje, że choć obecnie większość osób korzysta z narzędzi blokujących całkowicie reklamy, to nadal praca firmy jest ważna dla klientów – wiele osób nadal bowiem ma kontakt z reklamami, które bez odpowiedniego filtrowania mogą być zagrożeniem dla użytkownika.

Źródło:Googlewatchblog.de

Motyw