Samsung pozwany do sądu za brak aktualizacji dla swoich smartfonów

3 minuty czytania
Komentarze
samsung logo 11

W sukces Androida nie wątpi już chyba nikt, kto chociaż odrobinę zanurzył się w ocean świata mobilnego. Wszystkie te osoby wiedzą też, jaki jest jeden z największych problemów Androida – aktualizacje. Tutaj sami klienci nie wiedzą kogo winić, może Google, producenta.. albo własne urządzenie? Teorii jest wiele, ale większość krytyki spada właśnie na producentów, co jest w sumie słuszne. Są też osoby, które nie chcą bezczynnie przyglądać się temu procederowi.

gavel

Holenderscy klienci jednego z największych graczy rynku mobilnego – Samsunga postanowili wziąć sprawy w swoje ręce, i zgłosili cały problem do organizacji non-profit Consumentenbond, która stanęła murem za użytkownikami i podała Koreańczyków… do sądu.

Fundacja Consumentenbond uważa, że Samsung jest winien nieuczciwych praktyk handlowych względem konsumentów. Grupa osób, która pozwała Samsunga twierdzi, że klienci nie są podczas zakupu informowani na temat aktualizacji, oraz czasu, w którym będą oni aktualizację otrzymywać. Consumentenbond domaga się też, aby Samsung wspierał urządzenia uaktualnieniami przez przynajmniej 24 miesiące od daty zakupu.

nexus-6p-vs-samsung-galaxy-note-5-aa-15-of-26-840x472

Fundacja twierdzi też, że 82% smartfonów Samsunga jest szybko porzucanych, i wśród nich nie ma urządzenia, które byłoby wspierane przez przynajmniej dwa lata.

Bez wątpienia trzeba przyznać rację fundacji, która ma tutaj pole do popisu. W przypadku zmiany polityki aktualizacji, użytkownicy nie tylko mogliby liczyć na więcej aktualizacji, ale i zwiększyłoby to też „żywotność” samych urządzeń.  Z drugiej strony jest Samsung, któremu taka opcja się zupełnie nie opłaca. Koszty związane z utrzymywaniem urządzeń „przy życiu” mogłyby być zbyt duże, co kiedyś sam producent przyznał. Zresztą myśląc przyszłościowo, Samsung notowałby gigantyczne straty. Po co kupować nowe urządzenie, skoro stare posiada aktualne oprogramowanie oraz działa sprawnie?

fabryka samsung

Jak potoczy się ta sprawa? My tego nie wiemy, ale dla Samsunga jest to poważna próba. W przypadku wygranej Koreańczyków, będą oni mogli o sprawie zapomnieć. W przeciwnym wypadku możemy spodziewać się burzy, która prawdopodobnie odbije się szerokim echem w całej Unii Europejskiej. Samsung jest liderem rynku mobilnego w Holandii, tak więc jest wręcz pewne, że zwolenników pozwu znajdzie się wielu.

Źródło: androidauthority

Więcej nowości ze świata mobilnego znajdziecie na moim Twitterze, zapraszam.

Zamieszczamy poniżej oficjalne oświadczenie firmy Samsung w tej sprawie:

„Firma Samsung zdaje sobie sprawę z tego, że jej sukces zależy od zaufania użytkowników do niej, a także do dostarczanych przez nią produktów i usług. W związku z tym w ostatnich miesiącach podjęliśmy szereg zobowiązań, które mają zapewnić lepsze informowanie użytkowników o kwestiach związanych z bezpieczeństwem, jak również podejmowanych przez nas działaniach dotyczących tych kwestii. Bezpieczeństwo danych ma dla nas najwyższy priorytet i każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić, że sprzedawane przez nas urządzenia i dane w tych urządzeniach są bezpieczne.”– Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska.

Motyw